22 Best bewezen strategieën om je youtube views en abonnees te laten groeien

1 Comment

Youtube google

YouTube is naar voren gekomen als de meest populaire video streaming website voor het delen van video’s waarmee bedrijven, digitale marketeers en professionals hun video’s op het platform kunnen exposeren. Door uitlegvideo’s op YouTube te plaatsen, kan uw bedrijf in korte tijd een merkidentiteit krijgen, terwijl de kijkers een beter begrip krijgen van de productlijn. Afgezien van de ideale blootstelling aan de videomarketing voor uw merk, is YouTube ook een geweldige plek om video’s te plaatsen en online geld te verdienen.

De uitlegvideo over uw product, merk of bedrijf speelt een cruciale rol om de doelgroep op een interessante manier voor te lichten. Idealiter kan een video van 3 minuten de kijkers een veel beter begrip van het product geven dan een lange tekst die voor velen saai is om te lezen. Als je goed bent in het regelmatig maken van boeiende video’s, overweeg dan om ze op je YouTube kanaal te plaatsen om online geld te verdienen.

Het belangrijkste probleem dat de klanten vaak tegenkomen op het platform, is de moeilijkheid om bezoekers hun video’s te laten zien. Er is al een enorme concurrentie van nichevideo’s op de website. Dit is geen probleem als je een plan hebt om de video’s te promoten. Om u te helpen gratis weergaven op YouTube te krijgen, hebben we de meest effectieve strategieën ontwikkeld die door ervaren digitale marketeers worden gebruikt om weergaven, abonnees en likes voor hun video’s te genereren. U hoeft hiervoor geen marketingexpert te zijn, volg gewoon deze tips om het verschil te zien.

  1. Gebruik de Facebook Native Video Uploader
    Een van de traditionele manieren waarop de meeste mensen video’s op sociale media promoten, is door de link op Facebook en vergelijkbare andere sites te delen. Uit recent onderzoek is gebleken dat de gedeelde links minder views krijgen dan welke video dan ook die op Facebook wordt geüpload.

    Gebruik de Native Video Uploader-tool van Facebook om de YouTube-video’s te uploaden. Voor een succesvolle betrokkenheid van het publiek bij uw YouTube-kanaal, voegt u een oproep tot actie toe met de video op Facebook en nodigt u hen uit zich te abonneren op uw video’s op YouTube. Vergeet niet de link naar je YouTube-kanaal toe te voegen met het gedeelde bericht en de call-to-action.
  1. Houd een regelmatig schema bij voor het uploaden van video’s
    Het nichepubliek is geïnteresseerd in kanalen waar ze regelmatig nieuwe video’s vinden. Als je geen nieuwe video’s op het kanaal plaatst, zullen de verkeerssnelheid en het aantal weergaven na verloop van tijd afnemen. Probeer regelmaat te behouden bij het uploaden van nieuwe video’s. Kies een bepaalde dag van de week en houd het schema voor elke week hetzelfde. De abonnees worden automatisch op de hoogte gebracht wanneer je nieuwe video’s op het kanaal plaatst. Als het publiek de melding op de juiste momenten ontvangt, krijg je regelmatig weergaven op het kanaal.
  2. Sluit de YouTube video URL’s in op uw blog of website
    Dit is een van de beste manieren om gratis YouTube weergaven te krijgen. Als je een blog of website met veel bezoekers hebt, kan het insluiten van de video’s op de blog helpen om het aantal weergaven aanzienlijk te vergroten.

    Plaats hierbij de YouTube video URL tussen relevante tekstinhoud met enkele afbeeldingen om de hele combinatie eruit te laten zien als een blogpost van hoge kwaliteit.

    Als je video’s op een blog of website wilt insluiten, zorg er dan voor dat de niche van je blog en de video’s hetzelfde zijn. Dit zal nichepubliek aantrekken, niet alleen abonneren op het YouTube-kanaal, maar hen ook betrekken om betere resultaten te behalen met het blogverkeer.

    Deel de blogpost en de video’s op alle sociale mediaplatforms om meer bekendheid te krijgen.
  1. Voeg een juiste titel toe aan elke afzonderlijke video op uw YouTube kanaal
    De titel is de eerste en belangrijkste factor die uw publiek zal opmerken voordat ze de video bekijken. De titel moet heel precies zijn en een duidelijk idee geven van de inhoud die je in de video kunt verwachten. Voor het beste resultaat met de SEO is het verplicht om de titel binnen 50 tekens te houden. Lange titels worden afgesneden van het zicht van het publiek, waardoor de kans op weergaven wordt verkleind. Probeer voor meer impact het belangrijkste trefwoord in de titel op te nemen.
  2. Schrijf een kleine pakkende beschrijving voor elke video
    De kleine beschrijving onderaan de video kan de kijkers waardevolle informatie over de video-inhoud overbrengen. Waardige korte beschrijvingen kunnen helpen om meer YouTube-weergaven gratis te krijgen. Houd bij het schrijven van uw beschrijving rekening met de volgende factoren:
  • Schrijf de beschrijving in eenvoudige bewoordingen en houd het kort en bondig
  • De beschrijving moet exact overeenkomen met de inhoud van de video
  • Gebruik relevante zoekwoorden om ervoor te zorgen dat de doelgroep het gemakkelijk kan vinden
  • Voeg een beschrijving toe voor elke afzonderlijke video en zorg ervoor dat u voor elke video een afzonderlijke beschrijving maakt

    Het gebruik van de trefwoorden in de beschrijving is erg belangrijk om het publiek over het onderwerp in de video te vertellen. U moet wat tijd besteden aan het onderzoeksproces om de meest geschikte zoekwoorden te vinden om hoog te scoren in de SERP’s (resultatenpagina’s van zoekmachines). Gebruik de beste tools voor zoekwoordonderzoek, zoals de AdWords-zoekwoordplanner of Google Trends.

    U kunt in de beschrijving links naar uw website of blog toevoegen. Door een link naar de afspeellijst te plaatsen, kan het publiek ook naar andere video’s op je kanaal navigeren. Als ze de video’s interessant vinden, is de kans groter dat ze een sterke lijst met abonnees opbouwen.
  1. Gebruik Long Tail-trefwoorden om een ??betere ervaring met de zoekresultaten te bieden
    Niet alle kijkers die op YouTube of zoekmachines naar vergelijkbare inhoud zoeken, voeren hetzelfde trefwoord in. Je moet veel alternatieven proberen om een ??groter publiek op te bouwen. Gebruik semantische trefwoorden en long tail-trefwoorden om uw video-inhoud te optimaliseren.

    Probeer de lange zoekwoordzinnen te vinden waarvan u denkt dat het publiek deze zou kunnen gebruiken om vergelijkbare inhoud te vinden. Ubersuggest is een geweldig hulpprogramma voor zoekwoorden om long-tail-zoekwoorden te vinden. U kunt de krachtigste in de lijst gebruiken om in de titel of de videobeschrijving te plaatsen.

    Dit is de beste van vele beproefde videomarketingstrategieën. Dit zal enige tijd duren, vooral als u niet goed bekend bent met digitale marketingtechnieken.
  1. Zorg ervoor dat de videoduur kort is
    Buffer Social heeft onlangs een analytisch rapport gepubliceerd op basis van hun onderzoek naar videolengte dat de aandacht van het publiek trekt. Op basis van de onderzoeken is gevonden dat de ideale lengte van een YouTube uitlegvideo 2 minuten en 54 seconden moet zijn. Gemiddeld zou uw video niet langer dan 3 minuten en minder dan 2 minuten moeten duren om het gewenste resultaat te krijgen.
  2. Wees heel specifiek met uw zoekwoorden
    Als je erin wilt slagen de video’s op YouTube te promoten, moet het uiteindelijke doel zijn om betere resultaten te behalen met organische of onbetaalde zoekopdrachten. Met andere woorden, je moet zoveel mogelijk gratis YouTube-weergaven krijgen. Zoekmachineoptimalisatie is uw uiteindelijke doel om een betere ervaring te bieden aan de kijkers die op de afspeelknop drukken om de video te bekijken.

    Je kunt ook de functie voor automatisch aanvullen op YouTube gebruiken om de meest geschikte zoekwoordalternatieven te vinden om het kanaal te promoten. Dit is heel gemakkelijk te doen. Begin met het typen van uw videoonderwerp in de zoekbalk van YouTube. U zult soortgelijke andere termen als suggesties op het scherm zien verschijnen. Als een van de opties overeenkomt met uw video-inhoud, overweeg dan de zinnen en werk eraan voor optimalisatie van zoekmachines.

    Nadat u een reeks zoekwoorden heeft gekozen, voert u een Google-zoekopdracht uit om de video’s van de concurrenten in de lijst te zien. De aanwezigheid van vergelijkbare video’s in de lijst laat zien dat er een groot publiek is dat op zoek is naar deze video’s.
  1. Rangschik uw video’s in afspeellijsten op aangepaste miniaturen
    Als je een reeks educatieve video’s plaatst, moet je verschillende afspeellijsten maken voor een bepaalde groep video’s. Gebruik de juiste trefwoorden voor de afspeellijsten om meer bezoekers te trekken. U kunt aangepaste videominiaturen maken waarin de reeks vergelijkbare video’s wordt weergegeven. Het publiek kan gemakkelijk het gedeelte met video’s vinden dat ze op het kanaal willen zien.

    Gebruik relevante boeiende snapshots en annotaties op de thumbnails om de interesse van bezoekers op het kanaal te wekken.
  1. Voeg een dynamische intro toe aan de video
    Het is belangrijk dat het publiek begrijpt wat ze in de video gaan zien. Veel mensen missen de onderstaande beschrijving. Je video moet beginnen met een intro. De intro moet het onderwerp goed uitleggen.

    De duur van de intro speelt een cruciale rol bij het behouden van het publiek. Je intro mag niet langer zijn dan 10 seconden. Idealiter proberen de videomarketeers een intro van 5 seconden kort te houden. Als je intro te lang is, kan het publiek weggaan en op een andere soortgelijke in de lijst klikken.
  1. Voeg een oproep tot actie toe aan het einde van de video
    De ultieme manier om regelmatig gratis weergaven op YouTube te krijgen, is door een grote lijst met abonnees te hebben. Je kunt direct aan het einde van de videocontent een call-to-action toevoegen en de kijkers vragen zich op je kanaal te abonneren. Als ze de video echt leuk vinden, zijn er grotere kansen op een positief resultaat.

    Sommige mensen plaatsen de oproep tot actie in de intro. Hierdoor kan de intro langer duren. Tenzij de bezoeker de volledige inhoud bekijkt, weet hij niet zeker of het goed is om zich op de hele lijst te abonneren. Experimenteer met de plaatsing om het verschil te zien. U kunt de video’s later dienovereenkomstig bewerken.
  1. Voeg een pakkende trailer toe aan de startpagina van je YouTube kanaal
    Veel kijkers bezoeken de startpagina van het kanaal om meer informatie te krijgen dan de bekeken video voordat ze zich abonneren. Voeg een informatieve en boeiende trailer toe op de homepage. Deze trailer verschijnt bovenaan de kanaalpagina. Dit is een interessante YouTube-functie. De trailer wordt alleen automatisch afgespeeld voor de niet-abonnees die het kanaal voor het eerst bezoeken. De vaste abonnees zullen zich niet vervelen met dergelijke repetitieve inhoud.
  2. Gebruik de ‘Abonneren’ knop in effen kleur op geschikte plaatsen
    Onderaan alle video’s op YouTube staat een rode knop Abonneren. U kunt betere resultaten behalen door een vergelijkbare knop aan uw blog of website toe te voegen. Voeg een unieke call-to-action toe met de knop om het publiek van de website te vragen zich te abonneren op het kanaal. De positie van de knop Abonneren moet naast de ingesloten video op de blog of website staan.
  3. Voeg een knop en call-to-action toe om bezoekers uit te nodigen om de video leuk te vinden
    Hoewel een grote lijst met abonnees ervoor zorgt dat je regelmatig weergaven op het YouTube-kanaal krijgt, is het grotere aantal vind-ik-leuks op de video een ander nuttig element om het publiek te vergroten. Wanneer een kijker een aanzienlijk aantal vind-ik-leuks op een video ziet, is hij of zij zeker van de kwaliteit van de inhoud. Als je video’s meer likes krijgen, is dat gunstig voor een steeds groter wordend publiek.
    Er is een ‘Vind ik leuk’ -knop onder alle video’s op YouTube. U kunt een vergelijkbare effen kleurknop toevoegen aan uw blog en website naast de ingesloten YouTube-video. Dit is niet alleen een geweldige factor om gratis YouTube-weergaven te krijgen, het publiek naar het kanaal te trekken, maar ook om het blogverkeer te laten groeien. De video’s met een groter aantal likes krijgen de kans om hoger te scoren op de YouTube- en Google-platforms. Hoe hoger uw videopositie, hoe groter het aantal weergaven dat u kunt verwachten.
  1. Neem de YouTube-widget op in uw blog en website
    Dit is heel eenvoudig en trekt de aandacht van het publiek op de blog of website. De widget ziet eruit als een kleine maar opvallende tool die al je video’s weergeeft. U kunt de YouTube-widget aan een blog toevoegen door de verstrekte code te plakken.
  2. Geef antwoorden op de opmerkingen
    Het publiek laat reacties achter onder je video’s en deelt hun ervaring, mening en soms vragen. Soms krijg je ook negatieve opmerkingen. Beantwoord alle opmerkingen beleefd. Als er een vraag is, probeer dan het best mogelijke antwoord of de best mogelijke oplossing te geven. Je aardige gebaar is een plezier voor het publiek. Soms bekijken mensen deze opmerkingen eerst voordat ze de video zien. Als ze merken dat je reageert op de reacties, zullen ze wellicht meer belangstelling hebben om zich op het kanaal te abonneren.

    De opmerkingen zijn als feedback waarmee u de video’s in de toekomst kunt verbeteren. Het zal u helpen bij het werk voor de komende projecten, videomarketingstrategieën enz.
  1. Bouw een gemeenschapsband op met andere YouTube-kanalen
    Co-branding is een geavanceerde online marketingstrategie en houdt in dat u ook uw YouTube-kanaal moet promoten. Je kunt samenwerken met andere YouTube-kanaalbeheerders om elkaars video’s te promoten. U moet dit werk via de juiste marketingkanalen doen. De videomarketeer die veel projecten afhandelt, past dergelijke eenvoudige technieken toe om de doelgroep te vergroten.
  2. Gebruik de GrowViews Tool
    Als je op zoek bent naar co-branding zonder veel tijd te besteden aan het contacteren van andere YouTubers, het opbouwen van relaties en anderen, dan is GrowViews de beste tool om te overwegen om gratis weergaven op YouTube te krijgen.

    De tool is speciaal ontworpen om organisch verkeer naar YouTube te leiden. Met deze tool krijg je meer mensen om je video’s te bekijken, abonnees die regelmatig terugkomen om je nieuwe video’s, vind-ik-leuks etc. te bekijken. Je kunt aan de slag met een gratis abonnement en er onbeperkt gebruik van blijven maken om weergaven te krijgen in ruil voor video’s van andere abonnees.

    De GrowViews-tool is een tijdbesparende optie voor internetmarketeers, bedrijfseigenaren, YouTube-kanaalbeheerders en alle anderen. U hoeft geen tijd en energie te verspillen aan het contacteren van andere YouTubers en hen ervan te overtuigen uw video’s te promoten. GrowViews heeft een enorm klantenbestand met een netwerk van meer dan 111685 kanalen.

    Er is veel te ontdekken bij GrowViews. Het bedrijf biedt ook speciale kosteneffectieve pakketten voor internetmarketingbureaus om hen te helpen de videomarketingprojecten effectief uit te voeren. Het bedrijf heeft een strikt antispambeleid en gebruikt geen autobots of andere oneerlijke middelen om verkeer te genereren.

    Bezoek www.growviews.com voor meer informatie over de tool en zijn functionaliteiten.
  1. Vraag uw loyale publiek om de video’s te delen
    Bekijk het analyserapport op je YouTube-accountdashboard om de meest veelbelovende doelgroepen op je kanaal te vinden. U kunt contact met hen opnemen om de video’s met hun vrienden te delen.

    Je kunt ook een algemene call-to-action plaatsen onder de video met een ‘Delen’ -knop om iedereen te vragen de video te delen met zijn of haar vrienden en anderen.
  1. Gebruik uw lijst met e-mailabonnees om de video’s te promoten
    Als je al een krachtige e-maillijst met geïnteresseerde abonnees op je blog of website hebt, is het goed om dezelfde lijst ook te gebruiken om je video’s te promoten. U kunt een kleine nieuwsbrief naar de vermelde e-mailadressen sturen met een persoonlijke notitie en hen aanmoedigen om eerst de ingesloten video op de blog of website te bekijken. De strategie is op twee manieren gunstig:

    – U krijgt meer views op de blog of website
    – Er is een grotere kans om een ??abonneebestand te krijgen op het YouTube-kanaal

    Deze strategie werkt uitstekend als u al een educatieve of zelfstudiewebsite heeft. Als je video’s ook gerelateerd zijn aan het educatieve materiaal in een serie, is er een grote kans om gratis YouTube-weergaven te krijgen, een groter publiek en abonnees op het YouTube-kanaal op te bouwen.

    Opmerking: wanneer u videolinks naar de e-mailabonnees verzendt, zorg er dan voor dat deze nuttig en interessant is voor de ontvanger. Als de video-inhoud niet overeenkomt met uw bloginhoud waarop de persoon zich heeft geabonneerd, kan dit leiden tot verlies van blogverkeer.
  1. Overweeg video-optimalisatie in zoekmachines en alle sociale mediaplatforms
    Tegenwoordig plaatsen Google en alle andere standaard zoekmachines de video’s in zoekresultaten op alle trefwoorden. Overweeg om de video’s te optimaliseren voor de trefwoorden voor zoekmachines om gratis YouTube-weergaven te krijgen.

    Upload video’s op alle social media websites: Twitter, Tumblr, Google+, Facebook, Pinterest, Instagram, LinkedIn etc. Je kunt ook SlideShare overwegen om je video’s ook te delen.
  1. Synchroniseer uw Google+ account met het YouTube-kanaal
    Als je een enorme community op Google+ hebt met wie je regelmatig chat over vergelijkbare onderwerpen, is het handig om deze lijst te gebruiken om meer bezoekers naar het YouTube-kanaal te trekken. Gebruik de functie ‘Hangouts On Air’ om de Hangouts automatisch op te nemen en naar YouTube te uploaden. Je kunt dan je kanaal promoten op Google+, het drukste sociale mediaplatform naast Facebook. # Bonustip: maak reclame voor uw YouTube-kanaal Het kost veel moeite om afzonderlijke video’s te promoten om abonnees op YouTube te krijgen. Overweeg ook om je kanaal te promoten. U kunt de trailervideo op het kanaal op verschillende sociale mediaplatforms plaatsen om meer bezoekers te trekken. Alle bovengenoemde strategieën zijn ook van toepassing bij het promoten van je kanaal.

    Waar het op neerkomt: blijf de analyses volgen en experimenteren met nieuwe methoden
    Hoewel de eerste stap om inkomsten te genereren op deze site voor het delen van video’s is om zoveel mogelijk gratis YouTube-weergaven te krijgen, is het essentieel om enkele belangrijke feiten in overweging te nemen.

    – Het kost tijd om het publiek op elk YouTube-kanaal te vergroten
    – Onderzoek doen met de trefwoorden is een tijdrovend proces en u zult minstens een paar maanden of langer moeite moeten doen om de gewenste resultaten te krijgen
    – Het opbouwen van uw publiek in een continu proces waarin u kunt blijven experimenteren met nieuwe ideeën om een ??verandering teweeg te brengen.
    – Het uiteindelijke doel om op lange termijn succes te behalen met uw YouTube-kanaal, is uw inhoud te optimaliseren voor onbetaalde zoekopdrachten

Als u de nek-nek-concurrentie wilt overtreffen en de merkidentiteit voor een nieuw of bestaand bedrijf wilt laten groeien, kan de videomarketing het verschil maken. De marktexperts zijn van mening dat deze vorm van promotiestrategie het contentmarketingproject versterkt, waardoor het voor de merkeigenaren gemakkelijk wordt om snel resultaat te boeken in termen van conversies.

Niet alle video’s zijn hetzelfde, noch het publiek. Daarom is het onmogelijk om een specifieke formule voor zeker succes te voorspellen. Blijf verschillende methoden uitproberen terwijl u de wijzigingen bijhoudt. Dit geeft je een idee van wat het beste werkt voor de nichevideo’s op je YouTube-kanaal.

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten

Leave a Comment