5 manieren om online klantrecensies te gebruiken in uw marketing

No Comments

Online klantrecensies zijn een essentiële valuta voor elk bedrijf dat zijn stempel wil drukken op een digitale markt. Websites zoals TripAdvisor en TrustPilot hebben de wens van mensen benut om hun ervaringen met de bedrijven in hun leven te delen en een van de meest bezochte sites te worden.

Ondanks (of misschien wel daarom) kunnen bedrijfseigenaren online beoordelingen zien als een bron van hoofdpijn. Maar wist u dat online klantrecensies een van de meest betrouwbare bronnen van reclame zijn die een bedrijf kan hebben?

Als u online klantrecensies effectief kunt gebruiken, kunt u de reputatie van uw bedrijf verbeteren en meer verkopen genereren voor minder geld. Hier zijn 5 manieren om ze in uw marketing te passen.

1. Zet ze op uw website

Uw website is uw digitale winkelpui, dus het is van cruciaal belang dat u deze gebruikt om aan nieuwe klanten alle geweldige dingen die andere mensen over u hebben gezegd aan te kondigen.

Er is een groot aantal goedkope of gratis widgets die je kunt gebruiken om een ​​overzicht van je beoordelingen van externe sites zoals Yelp of TripAdvisor te bekijken en in te sluiten, of om mensen te vragen hun eigen beoordelingen direct toe te voegen om te laten zien.

Maak een van deze en voeg deze toe aan de meest cruciale, meest bezochte pagina’s op uw website. We raden uw startpagina, uw productpagina en uw afrekenpagina aan als essentieel hier, en stellen uw klant gerust bij elke stap van hun reis naar een aankoop.

2. Geef ze weer in e-mails

Als u e-mails gebruikt om nieuwe klanten te werven – en dat zou u moeten doen, gezien het potentiële rendement op de investering blijft stijgen – dan heeft u een manier nodig om de klanten met wie u contact opneemt te verzekeren dat u de echte deal bent.

U hoeft niet een lange lijst weer te geven van elke recensie die u ooit hebt ontvangen, maar een banner ergens boven de vouw van de e-mail met een gemiddelde score van ergens als TripAdvisor of een aantal uitstekende getuigenissen zal een lange weg banen om die van mensen te overwinnen vermoedens van nieuwe bedrijven die ze e-mailen.

Zorg ervoor dat welk element u ook in de e-mail plaatst, de lezer kan doorklikken naar een pagina met een meer volledige compilatie van de recensies.

3. Gebruik de beoordelingsfuncties van Google

Door gebruikers gegenereerde recensies vormen een steeds prominenter onderdeel van de manier waarop Google informatie over bedrijven weergeeft, die wordt weergegeven op pagina’s met zoekresultaten, kaarten en advertenties.

De beste manier om hiervan te profiteren, is door u aan te melden voor Google Mijn Bedrijf , een gratis tool die uw zichtbaarheid in de zoekresultaten verbetert en uw bedrijf op een kaart van uw regio plaatst naast een stergemiddelde van uw beoordelingen.

Op deze manier heeft u alle informatie over uw bedrijf op één plek, zodat mensen gemakkelijk eerdere beoordelingen kunnen lezen en hun eigen beoordelingen kunnen toevoegen. Lees dit artikel om erachter te komen hoe u uw bedrijf bij Google kunt claimen .

Google Ads, de pay-per-click-advertentieservice van de zoekgigant, heeft een functie genaamd de extensie voor verkopersbeoordelingen  waarmee u uw recensies kunt laten zien in advertenties die op de pagina’s met zoekresultaten worden weergegeven voor trefwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf.

Onze digitale experts kunnen voor u een Google Ads-campagne opzetten die uw goede recensies omzet in nieuwe verkopen.

4. Zet ze op banneradvertenties

Wanneer u banneradvertenties ontwerpt die op websites worden weergegeven, kan de plaatsing van een eenvoudige gemiddelde beoordelingsscore van een site als Yelp een grote bijdrage leveren om uw advertenties te onderscheiden van die van anderen op de pagina.

Zelfs een simpele afbeelding als uw gemiddelde sterbeoordeling onder aan de advertentie trekt de aandacht en wekt vertrouwen in een platform waar die kwaliteiten schaars zijn.

5. Omarm negatieve recensies

De aanblik van een negatieve recensie kan je een nare schok geven, maar als je snel, behulpzaam en met empathie reageert, kun je van een ontevreden klant een ambassadeur voor je bedrijf maken.

Af en toe een slechte recensie kan zelfs nuttig zijn voor uw geloofwaardigheid. De aanblik van kamerbreed 5-sterrenrecensies zonder een enkele negatieve opmerking ziet er altijd vreemd uit en doet je je afvragen of het bedrijf in kwestie ze zelf heeft geschreven! Dit is de reden waarom 72% van de klanten sites met een deel van de negatieve recensies meer vertrouwt dan sites zonder.

Evenzo, wanneer andere mensen zien dat slechte recensies en klachten worden beantwoord en professioneel en met goede gratie worden afgehandeld, zullen ze de indruk krijgen van een verantwoordelijk bedrijf dat naar zijn klanten luistert en feedback aan boord neemt.

Online klantrecensies zijn niet alleen iets dat moet worden beheerd en gecontroleerd, maar moeten een essentieel wapen worden in uw arsenaal aan marketinginhoud. Begin deze 5 regels in praktijk te brengen en u zult al snel uw kansen enorm hebben vergroot om de positieve eerste indrukken van mensen van uw bedrijf om te zetten in echte verkopen.

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten

Leave a Comment