5 verschillende soorten Content

No Comments

Iedereen weet hoe belangrijk bloggen is voor de groei van uw bedrijf. Als ruggengraat van de meeste plannen is het de droom van een marketeer om een ​​volledig functionerende, inzichtelijke blog te hebben die meer bezoekers trekt, leads genereert en helpt bij het converteren van verkopen.

Maar in 2021 kan bloggen niet het enige zijn dat uw bedrijf doet.

Geschreven blogartikelen zijn geweldig: ze zijn gemakkelijk te lezen, informatief, veelzijdig en buitengewoon boeiend als ze goed zijn geschreven. Met het aantal sociale kanalen dat u kunt gebruiken om klanten te bereiken, is het uitbreiden van uw content repertoire (en bereik) echter een belangrijk onderdeel van het langetermijnplan voor content marketing van elk bedrijf.

Elk platform, van je blog tot je Facebook en Instagram pagina en je e-maillijst, heeft een unieke manier om klanten te bereiken. Maar de content die u produceert, moet net zo goed doordacht zijn als de berichten die u probeert over te brengen.

Er zijn veel soorten content die u kunt maken, afhankelijk van het sociale kanaal: het is gewoon weten waar u moet beginnen. En gelukkig is er veel statistisch en anekdotisch bewijs om u te helpen bij het soort content dat u nodig heeft.

Maar voordat u zich verdiept in de verschillende soorten content die u kunt maken, is het cruciaal om te begrijpen waarom u uw content portfolio moet diversifiëren.

Het belang van verschillende content

Soms moet je verder gaan dan een blogpost. En dat komt in wezen omdat uw klanten niet altijd een blogbericht hoeven te zien.

Afhankelijk van waar ze zich in uw funnel bevinden, is het mogelijk dat ze iets heel anders moeten zien: iets dat effectiever en boeiender is voor waar ze zich bevinden.

De beste manier om dit te begrijpen, is door de Customer Value Journey te begrijpen. Als u de stappen in de CVJ kunt begrijpen en onthouden, kunt u beginnen te begrijpen wat u uw klant moet geven om hen te helpen door te gaan naar de volgende stap.

Hint: dat is niet altijd een blogpost. En hier is waarom.

Blogberichten zijn echt een effectief content type in de bewustwordingsfase van de CVJ. Ze kunnen mensen helpen uw merk te onthouden, te leren wat u doet, en hopelijk kunnen ze iets leren over het proces over uw branche, uw bedrijf of het specifieke probleem dat u oplost. Blogberichten kunnen zelfs goed zijn in andere fasen, maar verschillende fasen vragen om andere inhoud.

Bijvoorbeeld.

In de bewustwordingsfase zijn korte blogposts effectief om uw merk bekend te maken. In de Engage fase kunnen lange blogposts effectief zijn omdat ze informatie geven en geloofwaardigheid opbouwen. Maar in de abonnementsfase is een gratis blogpost waarschijnlijk niet het content type dat u nodig hebt om uw doel te bereiken: uw klanten zover krijgen dat ze zich abonneren op uw nieuwsbrief en u hun informatie geven.

Daarvoor zou een hoofdmagneet of stuk exclusieve content veel effectiever en aantrekkelijker zijn voor uw klant die al weet wie u bent.

Als je eenmaal begrijpt hoe content werkt binnen de context van de Customer Value Journey, dan begrijp je welke contenttypen in elke fase effectief zijn. Dan hoef je je alleen nog maar te concentreren op het maken van waardevolle content.

Omdat iedereen het weet, is de waarde die uw content levert, wat echt belangrijk is voor het genereren van klanten.

(Als je je CVJ of je klant avatar nog niet echt goed hebt gevonden, moet je dat zo snel mogelijk doen voordat je nog meer content schrijft, blogt of anderszins. Op die manier kun je, in content marketing en anderszins, de stappen die u moet nemen om succesvol te zijn.

En dan kun je alle content maken die ze tijdens de reis nodig hebben.

5 verschillende soorten content

  1. Video’s
    We hebben er al duizend keer over gesproken en hebben er onlangs zelfs een blogpost over gemaakt, maar hier moeten we het nog een keer zeggen …

Video’s zijn een buitengewoon effectief type content. In feite is video content misschien wel het belangrijkste type inhoud dat u in 2021 kunt hebben.

Dat komt omdat mensen meer dan ooit naar video’s kijken. De opkomst van video was onvermijdelijk. Maar het is zo snel in populariteit gegroeid dat elk bedrijf nu moet uitzoeken hoe het bij kan blijven.

En degenen die ongelofelijk succes hebben op het gebied van contentmarketing….

Bekijk gewoon de statistieken van andere contentmarketeers zoals jij. 80% van de videomarkten zei dat video hen hielp de verkoop te verhogen en 87% zei dat het meer bezoekers naar hun site trok. Het is bewezen dat video resultaten oplevert, en het beste is dat het veelzijdig is.

Video kan informeren, entertainen en boeien. Het kan alle drie deze dingen tegelijkertijd doen, en het kan ze ook exclusief doen. Er zijn echt geen grenzen aan wat video kan bieden. Daarom gebruiken mensen video zo vaak, of het nu een commercial, een instructievideo of iets daartussenin is.

Daarom kan video op bijna elk punt in de Customer Value Journey effectief zijn. Maar ze zijn echt effectief in de eerste twee stappen van de CVJ, omdat ze geweldig werk leveren bij het creëren van bewustzijn en buitengewoon boeiend zijn.

Je kunt later manieren vinden om video te gebruiken in het CVJ, bijvoorbeeld als je een uitdagingsvideo maakt om opwinding te genereren of getuigenissen van klanten om voor je merk te pleiten.

Als je meer wilt weten over het maken van goede video’s, bekijk dan onze blogpost. En als je dat doet, zul je merken dat er een ander soort inhoud is bijgevoegd …

  1. Infographics
    Als je naar die blogpost keek, wat vond je van de infographic?

Ik zal je eerste gedachte zijn dat het informatief, uniek of esthetisch aangenaam was.

Kijk, infographics lijken veel op blogposts, maar ze hebben een voorsprong op uw typische blog.

Ze zijn mooi om naar te kijken.

Mensen houden van infographics omdat ze veel nuttige informatie kunnen opleveren. Ze maken die informatie ook erg consumeerbaar en gemakkelijk te begrijpen. En duidelijkheid, bovenal, zorgt ervoor dat mensen uw product willen kopen of uw service willen gebruiken.

Infographics zijn geweldig om betrokkenheid te genereren, kijk maar eens naar wat we deden met onze video infographic. Het voegt een ander aspect toe aan onze lange blogpost, waardoor de post als geheel wordt versterkt, evenals de informatie die we proberen over te brengen. Het kan ook worden gedownload, zodat mensen het op elk moment kunnen gebruiken.

Infographics zal mensen zeker helpen herinneren wie je bent en wat je doet. Dat komt vooral omdat er zoveel is dat uw klanten eruit kunnen halen. En met een beetje creativiteit en een goede grafisch ontwerper (of een Canva account) zijn ze echt niet zo moeilijk te maken.

  1. Tools
    Het leuke van tools als content type is dat ze handig zijn. Het andere leuke is dat ze interactief zijn.

De mogelijkheid om met iets te communiceren en het op je eigen unieke manier te gebruiken, maakt het niet alleen nuttig, maar ook gedenkwaardig. Daarom zijn tools zo’n goed content type: mensen kunnen er waarde uithalen, en ze kunnen het zelf doen.

Op dezelfde manier waarop je het leuk vond om voor het eerst kleurpotloden te gebruiken toen je een kind was, of op dezelfde manier waarop onze voorouders reageerden op het gebruik van de eerste hamer, zouden je klanten op dezelfde manier moeten reageren op de tools die je ze geeft. Ze zijn cool, nuttig en tastbaar.

Het enige probleem is om te weten welke tool u in de eerste plaats moet bieden.

Er is hier geen goed of fout antwoord omdat het volledig afhankelijk is van wat u doet en het probleem dat u oplost. Voor ons hebben we een tool gemaakt die we de Content Calculator noemen en die u helpt uw ​​statistieken (verkeer en verkoop) te begrijpen en te voorspellen op basis van de hoeveelheid inhoud die u maakt. Best coole tool, toch?

Als u zich bezighoudt met digitale marketing, is het misschien een hulpmiddel waarmee uw klanten hun marketingplan kunnen uitstippelen. Als u een persoonlijke fitnesstrainer bent, is het misschien een hulpmiddel waarmee uw klanten hun fitness en voedingsgewoonten kunnen volgen. Eerlijk gezegd zijn de opties eindeloos.

Maar ongeacht de tool kunt u deze het beste gebruiken om mensen ertoe te brengen zich te abonneren.

Dat betekent dat je het niet gratis weggeeft. Als ze hen niet overtuigen om te converteren door het te kopen, moeten ze zich in ieder geval aanmelden voor uw e-maillijst of u hun contactgegevens geven. Op die manier kun je ze, zodra ze wat waarde van je tool hebben gekregen, een ander bod uitbrengen waardoor ze meteen weer binnenkomen.

En ze zullen je waarschijnlijk al leuk vinden omdat je tool zo geweldig was.

  1. Uitdagingen
    Uitdagingen zijn geweldig. Ze zijn inclusief, leuk, opwindend en bevorderen de interactie tussen uw merk en uw klanten.

En dat laatste stuk is waarom ze echt nuttig zijn. Dit is ook de reden waarom uitdagingen totaal anders zijn dan de andere drie soorten inhoud hierboven.

Uitdagingen zijn niet echt bedoeld om nieuwe klanten te genereren. Het is bedoeld om uw bestaande tevreden te houden.

Ze kunnen een geweldige manier zijn om uw reeds tevreden klanten betrokken te houden of om klanten opnieuw te betrekken die uw e-mails misschien al een tijdje niet hebben gekocht of geopend. Ze stellen uw klanten in staat om echt iets cools te bereiken, terwijl ze ook uw merk in hun hoofd houden.

En als u uw uitdagingen koppelt aan enkele prijzen voor de winnaars, zullen er elke keer mensen deelnemen.

Het enige probleem is zoals hierboven: er is geen uitdaging die voor iedereen werkt. Ze zullen volledig afhangen van wat uw bedrijf is. Voor ons zijn het marketinguitdagingen die onze klanten en partners helpen een nieuwe vaardigheid te leren of iets in hun marketingplan opnieuw te onderzoeken. Misschien laat het gewoon het geweldige werk zien dat ze al hebben gedaan.

Wat het ook is, dat is het uiteindelijke doel: uw klanten onder de aandacht brengen. Het gaat erom ze iets te bereiken te geven en ze vervolgens wat waardering te tonen. Daarom werken ze heel goed in het Excite stadium.

Wie zei dat content alleen bedoeld was om mensen geïnteresseerd te krijgen? Zelfs voor iemand die 100 keer iets bij u heeft gekocht, kan het genereren van content voor hen wonderen doen voor uw bedrijf (en het behoud van klanten).

  1. Casestudies
    Last but not least zijn casestudy’s een geweldige vorm van content om mensen in de verschillende fasen van uw Customer Value Journey aan te spreken. Dat komt omdat iedereen ze verleidelijk en interessant vindt.

Of u nu nieuwe klanten probeert te bereiken of klanten die al 10 jaar bij u zijn, mensen houden van succesverhalen. Ze zijn inspirerend en geven iets waar uw klanten naar kunnen streven, en ze laten ook zien hoe uw product hen heeft geholpen iets belangrijks te bereiken.

Dat maakt dat casestudy’s klinken als getuigenissen van klanten. En hoewel ze op elkaar lijken, is er één heel significant verschil: ze moeten over uw klant gaan, niet over u.

Hoewel u moet vermelden dat ze uw service hebben gebruikt, is dat niet waar uw casestudy over zou moeten gaan. Het moet gaan over het leuke of de mijlpaal die uw klant heeft kunnen bereiken. Door het klantgericht te maken in plaats van zakelijk, kunt u uw publiek boeien in het verhaal van uw klant. Dat zal hun verlangen alleen maar vergroten om zoiets zelf te bereiken.

En ze zullen hun succes nog steeds associëren met uw merk. Ze willen in elk geval de volgende casestudy worden die op uw website wordt vermeld.

Casestudy’s kunnen veel dingen tegelijkertijd bereiken, en ze zijn echt niet moeilijker te maken dan een gewone blogpost. Het enige dat u hoeft te doen, is contact opnemen met uw klant en met hem praten. Als ze veel succes hebben gehad, beloof ik dat ze je er graag over zullen vertellen.

Hoewel blogposts de ruggengraat vormen van de meeste content marketing plannen (en zeker niet onderschat mag worden), zijn er veel contentopties die u kunnen helpen uw publiek op nieuwe manieren te bereiken.

Als u ze gebruikt en het effectief doet, zou u er geen probleem mee moeten hebben om uw bedrijf en publiek te laten groeien.

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten

Leave a Comment