6 zakelijke trends die we verwachten van het coronavirus

No Comments

Zeggen dat wat we dit voorjaar hebben meegemaakt ‘ongekend’ is, wordt al snel een cliché. Ons werkende leven, persoonlijke relaties en vrijheden zijn allemaal op een hoger plan gebracht in de strijd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. 

Nu bedrijven alleen in batches heropenen en regels voor fysieke afstandsverhouding de handel waarschijnlijk enige tijd zullen beïnvloeden, wordt algemeen een grote recessie voorspeld. Maar de pandemie zal ongetwijfeld andere effecten hebben op de manier waarop we zaken doen, door reeds bestaande trends te katalyseren en nieuwe uitdagingen op te werpen. 

Hoewel de omstandigheden vluchtig blijven en vatbaar zijn voor onverwachte wendingen, hebben we zes trends in de zakenwereld geïdentificeerd waarvan we denken dat ze het gevolg zullen zijn van de coronavirus pandemie. 

1. Laat zien, vertel het niet (maar doe het virtueel) 

Deze is vooral belangrijk voor makelaars en scholen, plus iedereen die voorheen vertrouwde op huis-aan-huisverkoop. Hoewel fysieke demonstraties van eigendommen, gebouwen en producten mogelijk afnemen, zelfs nadat de formele vergrendeling is beëindigd, kunnen bedrijven potentiële kopers nog steeds een goed beeld geven van wat ze verkopen met behulp van productdemovideo’s en virtuele rondleidingen. 

Beide marketingmethoden werden vóór dit alles steeds meer gebruikt; 84% van de ondervraagden in 2019 zei dat ze overtuigd waren om een ​​aankoop te doen na het bekijken van een merkvideo. Nu heeft sociale distantie het bijna essentieel gemaakt dat uw bedrijf een soort audiovisueel aspect heeft. 

Onze video advertentie experts kunnen met u samenwerken om een ​​demovideo te maken die uw klanten precies laat zien wat u verkoopt, met overtuigende details. 

2. Werken op afstand is blijvend

Wanneer de lockdown eindigt, kunnen werkgevers ontdekken dat werkruimten niet meer zo vol zijn als ze ooit waren. Werken op afstand kan werknemers polariseren; terwijl sommigen smachten naar het geklets en de kameraadschap van de dagen op kantoor, genieten vele anderen er heel erg van om de klus te klaren vanuit het comfort van hun huiskamer. 

Uit een onderzoek in april bleek dat 41% van de werknemers denkt dat ze waarschijnlijk een deel van de tijd thuis zullen blijven werken als de beperkingen eenmaal zijn opgeheven. Met dit in gedachten is het de moeite waard om te investeren in digitale infrastructuur om werken op afstand zo naadloos mogelijk te maken; een functionerende externe desktop waarop medewerkers vanaf elke locatie kunnen inloggen, bestandsopslag in de cloud en een zakelijk abonnement op een tool als Zoom of Microsoft Teams . 

3. Virtuele evenementen brengen mensen online samen

2020 zou wel eens het slechtste jaar aller tijden voor de evenementenindustrie kunnen worden. Nu alles van Glastonbury tot de conferentie van de British Insurance Brokers ‘Association is geannuleerd, kunnen we er redelijk zeker van zijn dat mensen niet snel massaal zullen samenkomen. 

Helaas is er ook geen garantie dat er in 2021 ook middelgrote tot grote evenementen zullen plaatsvinden. 

Maar niets houdt ondernemende evenementenorganisatoren tegen om hun bijeenkomsten online te verplaatsen. Met alleen een webcam en internetverbinding kun je een verhelderend, interactief collectief evenement organiseren waaraan bezoekers vanaf hun eigen apparaten kunnen deelnemen, waar ze ook zijn. 

U zult waarschijnlijk intermediaire videoconferentiesoftware zoals Zoom gebruiken. Veel van deze programma’s bieden gratis modellen aan, maar we raden u ten zeerste aan te betalen voor een zakelijk abonnement; uw publiek zal niet erg onder de indruk zijn als uw zuinigheid resulteert in een glitchy stream of onrealistische capaciteitslimieten op uw vlaggenschip evenement! 

4. E-commerce zal blijven stijgen 

Zelfs wanneer winkels hun deuren weer opengooien, zullen veel mensen nog twee keer nadenken voordat ze naar smalle winkelstraten gaan of overdekte winkelcentra binnenstromen. 

Dit betekent natuurlijk dat bedrijven elke gelegenheid willen aangrijpen om vanuit de veiligheid van hun eigen huis aan op hun hoede klanten te verkopen. In maart behaalde e-commerce het hoogste aandeel ooit in de detailhandel, goed voor 22,3% van alle verkopen . 

Wat betekent dit voor uw bedrijf? Als u niet achter wilt blijven door gemakkelijkere concurrenten, heeft u een functionele bedrijfswebsite nodig die intuïtief werkt en vooral veilig betalingen kan verwerken. Onze webdesign experts kunnen voor u een zeer veilige site bouwen die aan al uw e-commerce behoeften voldoet. Neem contact op voor meer informatie . 

5. De verschillen in vertrouwen tussen media formaten worden groter

Zoals je zou verwachten in een periode waarin een enorme, snel veranderende wereldwijde gebeurtenis mensen dwingt het grootste deel van hun tijd thuis door te brengen, is de nieuwsconsumptie de afgelopen maanden enorm toegenomen. 92% van de mensen kijkt dagelijks naar nieuws over Covid-19 , wat betekent dat ze worden blootgesteld aan advertenties die bij deze verhalen horen. 

Terwijl het publiek voor nieuws groeit, worden reeds bestaande vertrouwenskwesties voor sommige andere soorten media acuter. Terwijl 57% van de mensen nieuwsorganisaties beoordeelt als betrouwbare bronnen van informatie over het coronavirus, daalt dat cijfer tot 13% voor sociale mediasites. 

Met sociale platforms die fungeren als broedplaatsen voor complottheorieën en andere vormen van verkeerde informatie, zijn bedrijven begrijpelijkerwijs bezorgd over hun ‘merkveiligheid’ in deze context voorkomen ze dat hun reputatie wordt aangetast door naast valse of misleidende inhoud te verschijnen. 

De beste manier om dit probleem te omzeilen, is door te adverteren in hoogwaardige nieuwskanalen met sterke redactionele firewalls tegen slechte informatie. 

6. De belevingseconomie zal naar buiten verschuiven

De verschuiving in consumentenbestedingen van materiële goederen en diensten naar evenementen en ervaringen is de laatste jaren een dominante trend geweest . Grote kaartjes zoals live muziekevenementen hebben records gebroken, terwijl kleinere ervaringen zoals escape rooms en geheime bioscoopevenementen indrukwekkend lucratief zijn gebleken. 

Nou, dat was toen. Helaas is er weinig duidelijkheid over wanneer we weer naar sportstadions en festivalvelden zullen kunnen gaan, maar met bijna al dergelijke evenementen die zijn verschoven tot medio 2021 of helemaal zijn geannuleerd, staat wat onlangs een onstuitbaar succesvolle sector was, nu ten minste één verloren jaar. 

Aangezien er echter aanwijzingen zijn dat het voor coronavirus veel moeilijker is om zich buitenshuis te verspreiden dan binnenshuis , kunnen sommige bekende dagjes uit binnenkort weer haalbaar worden, zolang sociaal afstand nemen mogelijk is. Golfbanen zijn al heropend in Engeland en Wales, en het kan slechts een kwestie van tijd zijn voordat activiteiten zoals paintball kunnen worden hervat. 

Als organisatoren van dergelijke activiteiten deze zomer hun aanbod kunnen aanpassen aan een grotere fysieke afstand, kunnen ze misschien mensen aantrekken die zich vervelen door het algemene gebrek aan dingen om te doen. 

Er zullen nog veel andere bijproducten zijn van deze grimmige, ongelukkige pandemie, en sommige ervan kunnen de manier waarop we zaken doen voor altijd veranderen. We kunnen uw bedrijf door de wendingen van de komende maanden heen ondersteunen met onze speciale advertentie pakketten , zodat u aan de andere kant kunt komen met uw merkstatus intact. 

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten

Leave a Comment