7 redenen waarom uw website niet lekker draait

  • 25 augustus 2020
  • SEO
No Comments

Bij de meeste websites zijn er twee veel voorkomende problemen. Of ze hebben weinig (of geen) verkeer, of ze hebben behoorlijk verkeer maar zeer slechte conversiepercentages (van bezoekers tot leads, vragen of databasecontacten).

Hier zijn 7 veelvoorkomende redenen waarom uw website niet lekker draait en wat u eraan kunt doen.

7 redenen waarom uw website niet lekker draait

1. Uw website is ontworpen om er fantastisch uit te zien in plaats van geweldig te werken.

Er worden te veel websites gemaakt met een verkeerde kijk op de website ontwikkeling.
Gewoonlijk wordt een designer geselecteerd, die vervolgens vragen stelt over wat u wel en niet leuk vindt, inclusief het laten zien van websites om uw antwoorden te ondersteunen, en vervolgens maken ze een ‘look and feel’ ontwerpmodel van de site.

Als u eenmaal tevreden bent met de “look and feel”, is uw site gebouwd.
Je moet dan de navigatiestructuur, content, kopie, afbeeldingen en informatie maken die bij het ontwerp passen.

Fout, fout, fout.

Een geweldige website wordt ontworpen nadat de doelstellingen, doelmarkt (en), strategie, navigatiestructuur, keyword plan en content zijn doordacht.
Vaak brengt het eerst grafisch ontwerpen bijna elk ander kritisch element in gevaar.

2. Werkt goed, is niet gedefinieerd.

Wat doet (en moet) uw website doen om de leads te genereren die u zo hard nodig heeft, om al die bezoekers om te zetten in kansen en om uw klanten database op te bouwen?

Wat is uw strategie om bezoekers aan te trekken (AdWords, SEO, bloggen, e-mailen?) En wat is uw strategie om bezoekers om te zetten in waardevolle aanvragen, verkoopleads of databasecontacten?

Hoeveel bezoekers heeft u nodig? Hoeveel conversies van elk type zijn er nodig om uw doelstellingen te bereiken?

Door helder te zijn over wat u met uw website wilt bereiken voordat u begint, kunt u resoluut zijn in de beslissingen die u over uw website neemt.

Als voorbeeld:

  • Voordat u hals over kop begint met het maken en toevoegen van video aan de site, moet u zich afvragen welk doel het moet bereiken en hoe het dat zal doen. Je gaat pas verder als je goede antwoorden hebt.
  • Voordat u veel moeite en ruimte besteedt aan het promoten van uw sociale media accounts, moet u ervoor zorgen dat uw doelmarkt zich bezighoudt met sociale media (en zo ja, welke) en dat zij actie ondernemen (relevant voor uw doelstellingen).

3. Het genereren van verkeer is een vervolg stap nader hand en werkt beter dan een standaard systeem.

Organisch zoekverkeer, betalen per klik, bloggen , allerlei manieren om verkeer naar uw website te verkrijgen, werkt geweldig wanneer uw website is gebouwd om bezoekers uit deze bronnen aan te trekken en te maximaliseren.

Wanneer we een nieuwe Google AdWords klant aannemen, is een van de eerste dingen die we doen de website controleren want goed verkeer naar een slechte website is verspilling van geld en tijd.

Genereer geen verkeer zonder ervoor te zorgen dat uw website is geoptimaliseerd voor conversie (van verkeer) naar leads, vragen en database contacten.

4. Uw content is chaotisch en gedreven door mening (die van jou).

Natuurlijk kan het best spannend zijn om je nieuwe video op je website te plaatsen.

Wat nou als jou best presterende conversion tool op je website bijvoorbeeld jou white paper is die nu weg valt in het eerste oogopslag omdat de nieuwe video de waardevolle ruimte hiervan op de website heeft ingenomen.

In plaats van bezoekers binnen enkele seconden aan te bieden wat ze willen (waardevolle informatie) door je Buyers Guide of White Paper aan te bieden, probeer je ze nu te dwingen je 5 minuten durende video door te nemen. Dit kan te veel zijn, te vroeg: de juiste content op de verkeerde plaats!

Misschien ben je er trots op dat je video de hoogste facturering krijgt, maar als je beste content hierdoor wordt gedegradeerd, betaal je binnenkort een hoge prijs voor je verwenning.

Een slechte contents planning kan de website conversie killen, uw bounce percentage verhogen en bezoekers naar een andere site leiden waar ze snel vinden wat ze juist wel zoeken.

5. U vraagt ​​niet om de bestelling.

Stel je voor hoe lang een nieuwe verkoper in dienst zou blijven als hij nooit om een ​​bestelling zou vragen? Niet lang. Hoe zit het met uw website?

Bevat elke pagina op uw website uw telefoonnummer, is er een call-to-action aanwezig of worden ze doorverwezen naar uw contact pagina, en biedt u uw kopersgids of whitepaper aan?

Zo niet, dan is het net als een verkoper die een prachtige presentatie geeft en vervolgens vertrekt zonder een bestelling te vragen of de volgende stap veilig te stellen.

Dit is een erg dure fout!

Bezoekers bezoeken doorgaans slechts 4 of 5 pagina’s op uw website, zelfs als u 100 pagina’s op uw website heeft, heeft u voor elk een ‘call-to-action’ nodig, omdat u niet weet welke 4 of 5 ze zullen bezoeken.

6. U heeft geen plan om klantrelaties met uw websitebezoekers op te bouwen.

Het eerste bezoek op uw website is dat namelijk precies , een kleine stap richting uw bedrijf.
Natuurlijk gaan sommige daarvan vrij gemakkelijk en je krijgt een lead / sale (de verkoop en een nieuwe klant).

Maar hoe zit het met de mensen die nog niet klaar zijn om te kopen (ze bevinden zich in de vroege onderzoeksmodus)? Dit zijn de mensen die zich aanmelden voor uw White Paper of Buyers Guide of uw nieuwsbrief, een brochure aanvragen of een kleine aankoop doen.

Wat gebeurt er daarna en wat gebeurt er in de komende 12 maanden?

Als het antwoord “niet veel” is, moet u een communicatieplan ontwikkelen zodat u in contact blijft met deze klanten totdat ze klaar zijn om iets te kopen.

Dit moet (en kan) een balans zijn van waardevolle artikelen, informatie over nieuwe producten, casestudy’s en verkooppromoties.

7. Je test niet.

Bij een website heb je de mogelijkheid om allerlei verschillende elementen op je belangrijkste pagina’s te testen met behulp van de Google Content Experiments tool (onderdeel van Google Analytics), waarmee je twee versies van een pagina kunt draaien en de uitkomsten kunt meten.

U moet de headlines testen, korte content versus lange content, aanbiedingen, pagina indeling, afbeeldingen en call tot action.

Testen kan de resultaten die u krijgt meer dan verdubbelen , je weet dan immers wat er gebeurt op uw website.

Wij hopen met dit artikel (7 redenen waarom uw website niet lekker draait) het een en anders te hebben verduidelijkt mocht iets niet helemaal duidelijk zijn of je wilt meer uitleg neem dan contact met ons op via de button contact rechts boven in de menu balk of abboneer je op onze blog .

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten

Leave a Comment