Conversieratio Berekenen

No Comments

Wat is de conversieratio?

Conversiepercentage is het percentage van uw sitebezoekers of advertentiekijkers dat het gewenste doel bereikt, namelijk een conversie of aankoop.

Een hoge conversieratio is cruciaal voor het succes van uw bedrijf en een lage conversieratio betekent dat uw bedrijf in de problemen kan komen.

Als u een hoge conversieratio heeft, laat dit u weten dat u iets goed doet met uw marketingcampagne, en een lage conversieratio kan u laten weten dat er iets moet veranderen om het succespercentage van uw call-to-action te verhogen. (CTA’s) en advertenties.

Conversieratio Formule

Hoe ziet de Conversieratio formulier eruit ?
Conversieratio = (conversies) / (aantal advertentie-interacties)

Voordelen van het gebruik van een gratis conversieratio calculator

Als u voor marketing een calculator voor conversiepercentages gebruikt, kunt u erop vertrouwen dat u een snelle, nauwkeurige berekening krijgt. Niet alleen dat, maar u verzamelt ook belangrijke informatie die het traject van uw campagne voor altijd kan veranderen.

Wanneer u begint met cijfers uit verschillende campagnes, kan het moeilijk zijn om het overzicht bij te houden. Wanneer u echter een rekenmachine conversieratio gebruikt, doet deze de wiskundige berekeningen voor u!

U hoeft zich ook geen zorgen te maken over het maken van fouten. Als je de kleinste fout maakt met je wiskunde, gooit het je hele marketingcampagne volledig in de war.

Als u bijvoorbeeld per ongeluk de volgorde van uw nummers wijzigt in uw divisieprobleem, heeft u een volledig onnauwkeurige conversieratio. Het zal veel hoger of veel lager zijn dan de werkelijke conversieratio en kan u de verkeerde richting geven als het gaat om het verbeteren van uw campagne.

Waarom is de conversieratio belangrijk?

Het succes percentage is van cruciaal belang omdat het een directe weerspiegeling is van het succes van uw marketingcampagne.

Als u een hoge conversieratio heeft, betekent dit dat u een succesvolle marketingstrategie heeft ontwikkeld.
U heeft waarschijnlijk:

  • Aantrekkelijke advertenties die ertoe leiden dat mensen klikken en converteren
  • Effectieve bestemmingspagina’s die uw producten verkopen
  • E-mail nieuwsbrieven die bezoekers naar uw website leiden
  • CTA’s die opvallen op uw website en opdrachtklikken
  • Een gemakkelijke aankoop funnel zonder bottlenecks
  • Fantastische communicatie met potentiële klanten
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO) op uw website die hoog scoort
  • Een perfect gerichte pay-per-click (PPC) campagne
  • Een remarketingcampagne

Dit zijn slechts enkele kenmerken die vaak gepaard gaan met een hoge conversieratio.

Als u een lage conversieratio heeft, heeft u waarschijnlijk een paar gaten in uw marketingcampagne. Mogelijk heeft u de volgende problemen:

  • Advertenties die niet worden weergegeven voor uw meest gekwalificeerde doelgroep
  • Bestemmingspagina’s waarop het product dat u probeert te verkopen niet voorkomt
  • Een gebrek aan links naar uw website in uw e-mail nieuwsbrieven
  • Niet genoeg CTA’s op uw site of niet voldoende CTA’s
  • Een sales funnel met knelpunten die gebruikers ervan weerhouden te kopen
  • Gebrek aan directe communicatie met potentiële klanten

Het komt neer op? Als de conversieratio niet hoog genoeg is, steekt u uiteindelijk meer geld in uw marketingcampagne dan dat u eruit haalt wat natuurlijk een financiële ramp voor uw bedrijf kan betekenen.

Het is belangrijk dat u zich ertoe verplicht uw conversieratio te verhogen en al het mogelijke doet om dit te doen. Wanneer u een conversie percentage calculator voor marketing gebruikt, begrijpt u snel welk percentage van uw doelgroep converteert en of u moet blijven doen wat u doet of een grote verandering moet aanbrengen.

Wat beïnvloedt uw conversieratio?

We hebben al een aantal factoren genoemd die bijdragen aan hoge en lage conversiepercentages, maar welke kleine details zijn van invloed op uw conversieratio en hoe kunt u deze op uw eigen site oplossen?

Of we het nu hebben over PPC advertenties, landingpages of de tekst op uw website, het is van cruciaal belang dat u duidelijk bent wanneer u over uw producten en services praat.

Uw advertentie zou bijvoorbeeld een korte beschrijving van uw product of service kunnen geven, en uw landingspage moet exact hetzelfde product of dezelfde service bevatten en uitgebreid uitleggen.

Uw landingspage moet niet alleen specifieke specificaties over uw product bevatten, zoals gebruikte materialen, beschikbare formaten, enz., Maar het moet ook alle manieren uitleggen waarop uw specifieke product de gebruiker ten goede komt – en duidelijk zijn!

Als u cryptisch bent op uw landingpages of in de content van uw site, leidt dit niet tot conversies, maar tot verwarring.

Als gebruikers niet begrijpen wat uw product is, hoe het werkt of welke voordelen het oplevert, zullen ze waarschijnlijk niet converteren.

CTA’S

CTA’s verschijnen als knoppen of links die gebruikers verleiden om te klikken hierop:

Klikken is de eerste stap naar conversie, en wanneer CTA’s onduidelijk zijn of niet aantrekkelijk genoeg zijn, zullen gebruikers niet klikken en zeker niet kopen.

Maak CTA’s die gebruikers enthousiast maken. In plaats van “klik hier” te gebruiken voor uw CTA knop, probeer dan iets als “Klik hier om te zien wat jou te wachten staat!”

Wie zal het meest waarschijnlijk converteren? Degenen die geïnteresseerd zijn in uw producten en diensten!

Het is een goed idee om uw content en uw advertenties onder de aandacht te brengen van gebruikers die de meeste baat hebben bij uw producten en services, dat is precies wat u kunt doen met targeting.

Zonder targeting kunt u niet de juiste doelgroep bereiken die het meest waarschijnlijk uw producten koopt en zich aanmeldt voor uw services.

Zorg ervoor dat u uw targeting instellingen correct instelt wanneer u advertenties maakt. U wilt uw waardevolle PPC uitgaven niet verspillen door uw advertenties weer te geven aan gebruikers die niet geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft.

Hetzelfde geldt voor uw Content. U kunt gebruikers targeten die het meest waarschijnlijk uw producten of services zullen kopen door zoekwoorden op te nemen die voor hen het belangrijkst zijn. Wanneer u deze keywords gebruikt, komt u hoger in de zoekresultaten van zoekmachines, wat uw eerste stap is om uw conversies te verhogen.

Personalisatie speelt een fundamentele rol in marketing. Gebruikers verwachten dat u ze als een topprioriteit behandelt en rechtstreeks op hen gericht zijn met personalisatie is een uiterst succesvolle marketingtactiek.

Het is zelfs zo dat 80% van de klanten eerder geneigd is een product of dienst te kopen van een merk dat een persoonlijke ervaring biedt.

Of het nu gaat om het aanbieden van iets aan gebruikers dat te maken heeft met een ander product dat ze hebben gekocht, of het simpelweg gebruiken van hun naam wanneer ze inloggen op uw website, personalisatie heeft een lange weg te gaan.

A/B TESTEN

A/B testen is een manier om ervoor te zorgen dat u het hoogste aantal klikken op een specifieke CTA of advertentie ontvangt.

Wanneer u uw campagnes A/B test, kunt u kleine elementen aanpassen en testen om conclusies te trekken over welke elementen het beste presteren.

U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een ​​knopkleur op uw advertentie A/B te testen. De resultaten vertellen u welke kleur het meest effectief is en helpen u bij het nemen van een beslissing.

Aan de andere kant kunt u ervoor kiezen om elementen van uw bestemmingspagina A/B te testen om er zeker van te zijn dat elk onderdeel effectief is.

Als u geen A/B tests uitvoert, beschikt u niet over de meest effectieve campagnes omdat uw keuzes voor uw CTA of advertentie niet goed zijn geïnformeerd met gegevens.

Mochten er nog vragen zijn naar aanleiding van dit artikel dan horen wij dit graag.

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten

Leave a Comment