Een checklist met website functies die elk lokaal bedrijf nodig heeft

  • 31 augustus 2020
  • SEO
No Comments

Elk bedrijf hoe klein ook heeft tegenwoordig een website nodig. Uw website is uw digitale winkelpui, die laat zien wat u verkoopt en mensen snel en soepel naar een aankoop leidt.

Uw website moet er goed uitzien, maar wat nog belangrijker is, het moet werken aan de specifieke doelen van uw bedrijf. Of u nu producten rechtstreeks online wilt verkopen of bezoekers naar uw winkel wilt trekken, uw site moet dat proces zo gemakkelijk en intuïtief mogelijk maken voor de klant.

Deze checklist met essentiële websitefuncties helpt u bij het bouwen van een elegante website die is afgestemd op uw doelstellingen om de beste ervaring voor uw klanten en de beste resultaten voor uw bedrijf te bieden.

1. Statische koptekst

Uw koptekst is het eerste dat mensen zien wanneer ze uw site bezoeken, dus u moet het goed doen.

We raden aan dat uw koptekst statisch blijft , wat betekent dat deze op dezelfde plaats blijft, zelfs als een gebruiker de rest van de pagina naar beneden scrolt – op deze manier is uw kernmerk, call-to-action en meest nuttige informatie altijd in één oogopslag beschikbaar.

Uw koptekst moet deze elementen bevatten: uw logo (dat, wanneer erop wordt geklikt, de gebruiker terugbrengt naar de startpagina), een navigatiemenu dat de meest essentiële pagina’s van uw site sorteert op categorie (diensten / producten, contact opnemen enz.), En een prominent weergegeven telefoonnummer dat, wanneer erop wordt geklikt op een mobiel apparaat, automatisch een oproep start.

2. Oproepen tot actie (CTA’s)

Uw koptekst moet ook een oproep tot actie (CTA) bevatten . Dit zal normaal gesproken de vorm aannemen van een klikbare knop met een bepaald commando (‘Vertel me meer’, ‘Koop nu’ enz.) Dat een gebruiker naar de volgende fase van zijn aankooptraject leidt. In uw koptekst kan dit iets zijn als ‘Neem contact op’ of ‘Bel nu’.

Maar uw koptekst is niet de enige plaats waar uw CTA’s zouden moeten verschijnen. U moet ernaar streven om ten minste één CTA per pagina weer te geven, zodat klanten nooit hoeven stil te staan ​​op weg naar een aankoop. Zorg ervoor dat ze zich boven de vouw van de pagina bevinden – onmiddellijk zichtbaar zonder naar beneden te hoeven scrollen.

3. Informatieve voettekst

Onderaan elke pagina vindt u uw voettekst . Dit is een geweldige plek om uw contactgegevens op te nemen, een secundair navigatiemenu met pagina’s waarnaar u niet hoeft te linken in het hoofdmenu (zoals uw FAQ’s of Algemene voorwaarden) en een reeks pictogramknoppen die linken naar uw sociale media. mediaprofielen .

4. Zoekbalk

Mensen hebben een manier nodig om snel door uw website te bladeren om de inhoud te vinden waarnaar ze op zoek zijn, en er is geen betere manier om informatie te vinden dan een zoekbalk! Sterker nog, u kunt die zoekopdrachten zelf volgen om patronen te ontdekken in wat mensen willen vinden, die u vervolgens kunt gebruiken in toekomstige updates van uw inhoud.

Uw ontwikkelaar zou dit snel moeten kunnen installeren, maar als u het liever zelf doet, zou het advies van Google hier moeten helpen .

5. GDPR kennisgeving

Sinds de GDPR-regelgeving van de EU in mei 2018 van kracht werd, moet elke website zijn gebruikers vragen om toestemming te geven voor het verzamelen van hun gegevens. Dit is een wettelijke vereiste, maar het is eenvoudig te implementeren met een eenvoudig pop-upformulier.

Lees hier meer over hoe u een geldige AVG-kennisgeving maakt .

6. Over ons pagina

Hier vertel je het unieke verhaal van je bedrijf en zet je je missie uiteen. Het geeft je natuurlijk meer ruimte voor creativiteit dan de meer technische kanten van je website. Bekijk deze voorbeelden van geweldige Over Ons pagina’s voor inspiratie.

7. Gedetailleerde service / product pagina’s

Hier laat je zien wat je verkoopt. Voeg een korte, informatieve samenvatting toe van elk product of elke dienst en vergeet niet om een ​​relevante CTA op te nemen die bezoekers verder naar de uiteindelijke aankoop leidt.

8. Testimonial / review pagina

Mensen zien graag dat andere mensen kunnen instaan ​​voor wat ze van plan zijn te kopen. Wijd een pagina aan positieve klantrecensies en link ernaar in uw navigatiemenu. Uw verkoopcijfers zullen u later bedanken.

Lees hier meer over het gebruik van klantrecensies in uw marketing .

9. Contact pagina

Uw contactpagina doet wat er op de verpakking staat, zodat mensen snel en gemakkelijk met u in contact kunnen komen.

Vermeld uw nummer, e-mailadres voor contact, telefoonnummer, locatie (bij voorkeur gemarkeerd op een ingesloten Google Map). Overweeg een formulier te installeren waarmee mensen snel kunnen invoeren en u hun naam, e-mailadres en bericht kunnen sturen.

10. Blog pagina

Content marketing werkt echt , dus besteed een gedeelte van uw site aan regelmatige en informatieve updates van uw bedrijf.

11. Bestemmingspagina’s

Elke aanbieding, marketingdrive en promotie die u uitvoert, heeft een eigen discrete bestemmingspagina nodig , los van het hoofdgedeelte van uw website maar gemakkelijk te koppelen, zodat klanten snel het specifieke doel kunnen bereiken en hun contactgegevens kunnen indienen in ruil voor iets waardevols.

12. Algemene voorwaarden pagina

Uw site moet een pagina hebben met uw privacybeleid en gebruiksvoorwaarden. Ontdek hier meer

13. Mobiele reactiesnelheid

Nu 52% van het websiteverkeer afkomstig is van mobiele apparaten , verliest u snel potentiële klanten als uw site niet is gebouwd om op smartphones te werken. Gebruik deze 5 tips om u te helpen een responsieve site te bouwen waar uw klanten dol op zullen zijn

14. Geoptimaliseerd voor zoekmachines

Uw site moet zichtbaar zijn in zoekmachines voor potentiële klanten die zoeken naar wat u verkoopt. Dit betekent dat uw site de juiste SEO (zoekmachineoptimalisatie) nodig heeft om uw site prominent in de resultaten te laten verschijnen voor zoekwoorden waarvan u weet dat uw doelgroep ze zoekt.

15. Snel laden

Als het laden van uw pagina meer dan 3 seconden duurt, geeft meer dan de helft van uw bezoekers het op en verlaat het. Een hoge laadsnelheid is niet alleen essentieel voor uw conversieratio, het helpt ook uw pagina hoger te scoren in de zoekresultaten van Google.

16. Google Analytics

U hebt een manier nodig om te meten hoeveel mensen naar uw site komen, waar ze vandaan komen en of ze de juiste acties ondernemen, dus zorg ervoor dat u Google Analytics op uw site heeft geïnstalleerd.

17. Een SSL-certificaat

Secure Sockets Layer (SSL) versleuteling is tegenwoordig een beveiligingsvereiste voor websites, vooral als u producten via uw website verkoopt en de verantwoordelijkheid hebt om de gegevens van uw klanten te beschermen

De Chrome browser van Google is nu begonnen met het markeren van websites zonder SSL certificaat als ‘niet veilig’ en voorkomt dat gebruikers ze bereiken, dus als u niet wilt dat uw verkeer van een klif valt, is het tijd om te kijken of het wordt geïnstalleerd!

Deze checklist is niet volledig en er zijn veel meer website functies waarvan u zou kunnen profiteren, maar zonder deze 17 functies kan uw website het potentieel van uw bedrijf zeker niet waarmaken.

Onze digitale experts kunnen voor u een volledig responsieve, volledig functionele website bouwen met al deze functies en meer, gebouwd volgens de nieuwste richtlijnen voor beste praktijken en speciaal ontworpen om aan de doelstellingen van uw bedrijf te werken.

Meer weten over het bouwen van een geweldige website? neem dan contact met ons op

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten

Leave a Comment