Een opgeschort Facebook ads account herstellen

Facebook ads

Heeft Facebook uw Facebook ads advertentiesaccount opgeschort? Vraagt ​​u zich af hoe u bezwaar kunt aantekenen tegen de beslissing en uw advertenties weer aan de slag kunt laten gaan? In dit artikel leert u hoe u een bezwaar kunt indienen om uw Facebook advertentieaccount opnieuw te activeren.

Facebook advertenties Account opgeschort twee rode vlaggen

Je gaat op je vrolijke manier, verplettert je facebook ad , begint je advertentie uitgaven op te schalen … en op een dag log je in op je Facebook-advertentieaccount en krijg je de rode boodschap van doom

Je eerste reactie: pure paniek. (logisch)

Nou, ik ben hier om je te vertellen dat alles goed komt. Met de eenvoudige actiestappen in dit artikel bent u binnen no time “weer klaar voor de start”.

In deze situatie is het gemakkelijk om aan te nemen dat Facebook erop uit is je te pakken. Denk eraan: het is geen wraakzuchtige mens die achter het scherm zit en maniakaal lacht om je ellende. Uw account werd afgesloten omdat iets een rood vlagsignaal naar het algoritme stuurde en het is de verantwoordelijkheid van Facebook om bedreigingen op elk moment te verminderen.

Het gedrag dat meestal deze rode vlaggen veroorzaakt, valt in twee categorieën:

  • Hoge negatieve feedbackpercentages
  • Het advertentiebeleid van Facebook niet volgen

Rode vlag: uw advertenties genereren hoge negatieve feedback

Facebook gebruikers die u target met advertenties kunnen hun feedback delen met het platform. Ze kunnen kiezen om:

  • Verberg de enkele advertentie.
  • Verberg alle berichten op uw Facebook pagina.
  • In tegenstelling tot je Facebook pagina.
  • Meld de advertentie inhoud als spam.

Wanneer een Facebook gebruiker uw advertentie rapporteert voor een van de hierboven genoemde problemen, wordt deze gemarkeerd als negatieve feedback.

Als een of twee mensen een advertentie melden, in tegenstelling tot uw pagina, of uw inhoud verbergen, is dit niet het einde van de wereld. De uitdaging is wanneer het percentage negatieve feedback ten opzichte van het totale aantal advertentievertoningen begint te stijgen.

Ga naar het advertentieniveau in Facebook Ads Manager om de negatieve feedbackscore voor elke advertentie te vinden. Selecteer de individuele advertentie en klik op Voorbeeld. Kies Facebook bericht met opmerkingen in de pop-up.

Blader naar het einde van uw advertentiebericht en klik in het gedeelte Prestatieresultaten. Hiermee wordt een pop-upvenster geopend. Bekijk in het venster Details posten het gedeelte Negatieve feedback.

Hoewel we niet het exacte percentage weten dat een rode vlag activeert, moet u naar mijn ervaring, als u meer dan één spamrapport ontvangt voor elke 5000 vertoningen (of 0,02%), die specifieke advertentie uitschakelen als een preventieve maatregel .

Om uw negatieve feedbackpercentage te berekenen, gebruikt u dezelfde formule die u zou gebruiken om het engagementpercentage van een Facebook-bericht te berekenen (d.w.z. het aantal activiteiten gedeeld door vertoningen).

Voeg de totalen in alle vier categorieën toe onder Negatieve feedback:

  • Post verbergen
  • Alle berichten verbergen
  • Rapporteren als spam
  • In tegenstelling tot pagina

Deel dat getal vervolgens door het totale aantal bereikte personen.

Nadat u uw percentage negatieve feedback heeft berekend, kunt u zien of er specifieke advertenties zijn die uw account hebben afgesloten. Als er geen advertenties met hoge negatieve feedback zijn, is de reden dat uw account is afgesloten waarschijnlijk dat u niet voldoet aan het advertentiebeleid van Facebook.

Rode vlag: u heeft het advertentiebeleid van Facebook geschonden

Volgens Facebook: “ons advertentiebeleid biedt richtlijnen voor welke soorten advertentie-inhoud zijn toegestaan. Wanneer adverteerders een bestelling plaatsen, wordt elke advertentie getoetst aan dit beleid. “

Als u niet bekend bent met de advertentierichtlijnen van Facebook, begin dan nu met snelheid. Het is het hele rulebook van Facebook-advertenties op één plek. Alles wat wel of niet mag. Alles dat een grijs gebied of een grote oude vlag is.

De meeste mensen denken dat ze rond het beleid kunnen dansen en dan worden ze overstuur als ze in directe overtreding zijn en hun account verliezen. Onthoud dat jij niet Facebook bent. Zeer zelden worden advertentie-accounts zonder goede reden uitgeschakeld.

Hoe u uw Facebook-advertentieaccount kunt herstellen

Nu je weet wat er is gebeurd, is het tijd om te leren hoe je je account kunt herstellen. Dit is heel eenvoudig!

Ga eerst naar Ads Manager. Meestal ziet u een rode balk met de melding dat het account is uitgeschakeld. Klik op Contact opnemen om uw bezwaar in te dienen en uw account weer operationeel te maken.

Als u de rode balk niet ziet, heeft u misschien een e-mail ontvangen met de melding dat uw account is uitgeschakeld. Volg de instructies in de e-mail om je bezwaar in te dienen.

Aanvullende ondersteuningsopties

Nadat u uw bezwaar in Advertentiebeheer heeft ingediend, zijn er aanvullende manieren waarop u contact kunt opnemen met Facebook-ondersteuning om uw kansen op herstel van uw advertentieaccount te vergroten.

Klik hiervoor op het vraagtekenpictogram in de rechterbovenhoek van uw advertentieaccount. Schuif vervolgens helemaal naar beneden naar de blauwe link met de tekst ‘Heb je nog steeds hulp nodig?’ Of ‘Helpcentrum’.

Het mooie van het klikken op deze link is dat de pagina die wordt geopend af en toe direct chat beschikbaar heeft met het Facebook-ondersteuningsteam. Wanneer instant chat beschikbaar is, kunt u rechtstreeks met een Facebook-vertegenwoordiger spreken, wat kan helpen om het bezwaarproces sneller te laten verlopen.

Als de instant chat niet beschikbaar is, kunt u een formulier indienen om een ​​klacht in te dienen over het sluiten van uw account. Vertel Facebook op dit formulier over de situatie en onderbouw uw zaak.

Als het geblokeerde advertentieaccount niet wordt weergegeven in het vervolgkeuzemenu onder ID advertentieaccount, voeg dan uw ID toe aan het onderstaande beschrijvingsvak samen met andere relevante details om Facebook te helpen het te onderzoeken.

Ga terug naar Advertentiebeheer om uw advertentie-account-ID te vinden. Ga naar de URL in de adresbalk bovenaan de pagina en kopieer uw accountnummer. Het is de lange reeks getallen na “act =”.

Geef Facebook dit accountnummer, niet uw Business Manager-ID.

Vanaf hier hoeft u alleen Facebook de details te geven die ze nodig hebben om te bevestigen dat u voldoet aan uw advertentieaccount, als u denkt dat u niet de schuldige bent omdat het account is uitgeschakeld.

Opmerking: als je je bezwaarschrift indient, kan het voelen alsof het een eeuwigheid duurt voordat Facebook contact met je opneemt. U kunt de status van uw bezwaar volgen op facebook.com/support.

Bekijk in de ondersteuningsinbox de status van de case (d.w.z. open of gesloten) en de resultaten van elke unieke case. Als het beroep terugkomt en het niet in uw voordeel is, kunt u hier reageren als u het niet eens bent met de beslissing van Facebook.

In het beste geval: Facebook herstelt uw advertentieaccount. Dit zou een enorme overwinning zijn, omdat u al uw harde werk in het account opslaat, zoals de eerdere aangepaste doelgroepen die u met uw Facebook-pixel en al uw advertentiecampagnes en resultaten heeft gemaakt.

6 stappen om te voorkomen dat uw account opnieuw wordt afgesloten

Nadat uw Facebook advertentieaccount is hersteld, volgt u deze stappen om te voorkomen dat deze in de toekomst opnieuw wordt opgeschort.

1) Volg het Facebook-advertentiebeleid

Dit is de belangrijkste stap: volg het advertentiebeleid van Facebook. Punt.

Ja, ik ben een regel-volger. En dat zou jij ook moeten zijn als het gaat om je Facebook-advertentieaccount. Zoals ik al zei, worden accounts meestal afgesloten omdat ze geen eenvoudige regels volgen die Facebook heeft vastgelegd in hun advertentierichtlijnen. Ik wil met name uw aandacht vestigen op de secties Verboden inhoud en Beperkte inhoud.

U hebt volledige controle over of u zich aan deze regels houdt.

2) Maak je eigen Facebook-advertentiestrategie

Ik adviseer een drieledige benadering van uw Facebook-advertentiestrategie:

  • Verbinding maken: richt u op nieuwe mensen om uw publiek te laten groeien.
  • Commit: genereer gekwalificeerde verkoopleads.
  • Sluiten: nieuwe klanten binnenhalen.

Ik heb geconstateerd dat wanneer leden en klanten meerdere advertentietypen met verschillende resultaatdoelstellingen gebruiken, dit helpt het negatieve feedbackpercentage te verminderen. Adverteerders die een strategie hebben voor hun resultaten, zijn beter voorbereid op de curveballs die Facebook gooit.

3) Als uw account niet wordt hersteld en u een nieuw advertentieaccount maakt gebruikt u een nieuw creditcardnummer

De creditcard die aan uw vorige Facebook-advertentieaccount is gekoppeld, wordt nu een rode vlag in het systeem. Om te voorkomen dat een ander account wordt afgesloten, moet u ervoor zorgen dat de creditcard van het nieuwe account niet eerder is gebruikt op het advertentieplatform van Facebook.

4) Laat een advocaat uw privacybeleid en websitevoorwaarden opstellen

Deze stap geeft aan Facebook door dat u een gerenommeerde zakelijke entiteit bent. Het is ook geweldig voor je gebruikerservaring.

Opmerking: ik ben geen advocaat en dit dient niet als juridisch advies.

5) Maak uw gebruikerservaring naadloos

Heb je ooit op een link op een webpagina geklikt en ben je ineens gebombardeerd met een viertal verschillende pop-upberichten allemaal tegelijk? Nou, als je dit doet, zullen gebruikers je website zo snel mogelijk verlaten.

Facebook noemt die slechte gebruikerservaring ‘een niet-functionele bestemmingspagina’ en u kunt al hun voorbeelden hiervan bekijken in het advertentiebeleid van Facebook onder Verboden inhoud.

Zorg ervoor dat uw website is geoptimaliseerd voor de gebruikerservaring. Gebruik grote, gedurfde, leesbare lettertypen en heldere, heldere afbeeldingen. Leg vervolgens alles uit wat gebruikers precies moeten weten zoals ze verwachten wanneer ze van uw advertenties naar uw website klikken.

Neem verantwoordelijkheid

Negen van de tien keer worden onze Facebook-advertentieaccounts uitgeschakeld als direct gevolg van onze acties. Wanneer u dat kunt toegeven (en vervolgens het actieplan volgt dat in dit artikel wordt beschreven), is het eenvoudiger om ervoor te zorgen dat u in de toekomst geen rode vlaggen meer op uw account heeft.

Conclusie

Het afsluiten van je Facebook-advertentieaccount kan ontmoedigend zijn; Als u de bovenstaande eenvoudige stappen volgt, bent u echter snel weer terug in het advertentiespel.

Houd er rekening mee dat het algoritme van Facebook – hetzelfde algoritme dat uw advertentieaccount tijdelijk afsluit – u ook beschermt tegen consumentenfraude. Als Facebook-gebruiker zou u geen advertentie van een bedrijf willen ontvangen met een track record van duister gedrag, zoals het frauduleus opladen van uw creditcard na een eerste aankoop, u automatisch inschrijven voor een abonnement zonder uw toestemming, of zelfs niet leveren wat je hebt gekocht. De realiteit is dat deze situaties elke dag gebeuren.

In plaats van Facebook de schuld te geven van dit kleine ongemak, gebruik dit als een gelegenheid om te bepalen waar u in uw bedrijfspraktijken in uw hele bedrijf beter kunt klinken.

  • Moet u een nieuw privacybeleid maken of de algemene voorwaarden voor uw site bijwerken?
  • Kunt u de instapvolgorde van uw klanten bijwerken om terugbetalingen of terugvorderingen te verminderen?
  • Zou het toevoegen van meer informatie of context aan uw verkoopproces leiden tot een betere klantervaring?

Hoewel nadenken over uw antwoorden op deze vragen uw advertentieaccount niet direct weer aan de praat zal krijgen, zal dit uw risicoblootstelling in de toekomst verminderen.

More from our blog

See all posts