Google Ads gebruiken voor jouw bedrijf

No Comments
google ads | Rmdplay | website laten maken | seo diensten
Bij rmdplay kun jij je google ads campagne laten lopen , ook kunnen wij jou verschillende seo diensten aanbieden.

Elke seconde worden er 2,3 miljoen zoekopdrachten uitgevoerd op Google. De meerderheid van de zoekresultatenpagina’s bevatten Google-advertenties. Deze worden betaald door bedrijven. De Google Ads kunnen een uiterst effectieve manier zijn om relevant verkeer naar jouw website te sturen. Dit zijn mensen die specifiek op zoek zijn naar jouw diensten of producten. Door de vele voordelen doe je er verstandig  mensen op zoek zijn naar de soorten producten of diensten die uw bedrijf aanbiedt. Hieronder zullen we jou wat meer laten zien over het gebruik van Google Ads voor jouw bedrijf

Wat zijn Google Ads (AdWords)?

Google biedt betaalde advertenties aan die verschijnen in de zoekresultaten op google.com met het gebruik van Google AdWords of advertenties die verschijnen op andere websites via het Display Network en Google’s AdSense programma. Er zijn twee soorten betaalde Google-advertenties, één boven de “natuurlijke” of organische links en één onderaan de resultatenpagina. Google biedt ook Display Ads aan, die op het Google Display Network verschijnen. Het Display Network is een uitgebreide collectie van externe websites van derden die met Google hebben samengewerkt en ermee hebben ingestemd om Google-advertenties aan te bieden.  Google-advertenties op het Display Network kunnen in tekst, beeld, video of rich media-indeling voorkomen.

Waarom Google advertenties verschijnen

De Google AdWords-auction is gericht op zoekwoorden. De adverteerders kiezen een lijst van zoekwoorden die relevant zijn voor hun zakelijke aanbod, dit zijn e woorden die mensen het meest waarschijnlijk zullen gebruiken bij het zoeken naar hun product. Ze bieden vervolgens op deze zoekwoorden. Hierbij geven ze aan hoeveel ze bereid zijn te betalen voor een Google-gebruiker om op hun advertentie te klikken. Dit bod, gecombineerd met een kwaliteitsscore die door Google wordt toegekend op basis van de kwaliteit van de voorgestelde advertentie, bepaalt welke Google-advertenties op de SERP verschijnen. Wanneer gebruikers op de advertenties klikken, betaalt de adverteerder een bepaalde kostprijs (de kostprijs per klik, of CPC).

De AdWords-veiling

AdWords werkt op een veilingsysteem, dat elke keer als een gebruiker een zoekopdracht uitvoert op trefwoorden, plaatsvindt. Om de AdWords-veilingen te “winnen” en je Google-advertentie te zien verschijnen voor relevante zoekwoorden, moet je jouw kwaliteitsscore en biedingsbedrag optimaliseren. Hoe hoger de Kwaliteitsscore, hoe beter je advertentiepositie. De volgende factoren hebben (onder andere) invloed op jouw Kwaliteitsscore:

  • De relevantie van je Google-advertentie voor de zoekopdracht
  • De relevantie van het Google-keyword voor je advertentiegroep
  • De relevantie van je advertentie op de landingspagina
  • De historische click-through rate (CTR) van de advertentie en zijn advertentiegroep

Laat jouw Google Ads onder handen nemen

Als je zelf graag Google Ads wilt toevoegen voor het bedrijf is het verstandig om hiervoor een professional in te schakelen. Een professioneel bedrijf zorgt ervoor dat jouw advertenties op de juiste manier zullen terugkomen op het internet. Dit maakt het mogelijk om jouw doelgroep te bereiken. Je wilt natuurlijk niet de policy overtreden. Een must voor de bedrijven die graag zo hoog mogelijk in Google willen komen en die willen zorgen voor meer internetverkeer op hun eigen website.

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten