Google Adwords

  • 30 augustus 2020
  • SEO
No Comments

Google Adwords voor lokale bedrijven voor beginners

Google Adwords kan een handig hulpmiddel zijn voor een lokaal bedrijf als u een specifieke marketingcampagne opzet of als u het aantal leads dat u ontvangt, wilt vergroten. Maar op het eerste gezicht kan het erg ingewikkeld lijken en duur. Hier is onze gids voor de basisprincipes van Google Ads hoe het werkt, belangrijke dingen om te onthouden en waar u rekening mee moet houden voordat u investeert.

Wat is Google Ads?

Google Adwords is online advertenties van Google. Met meer dan 85% van alle online zoekopdrachten op Google , is het de grootste zoekmachine ter wereld. Het werkt door advertenties weer te geven die prominent in de zoekresultaten voorkomen wanneer mensen Google gebruiken. Deze advertenties hebben betrekking op wat ze zoeken. Als ze bijvoorbeeld op zoek waren naar “loodgieterswerkzaamheden”, zouden ze advertenties van plaatselijke loodgieters zien.

Een voorbeeld van hoe het zou worden gezien, wordt hieronder geïllustreerd:

Google Adwords kan een handig hulpmiddel zijn voor een lokaal bedrijf als u een specifieke marketingcampagne opzet of als u het aantal leads dat u ontvangt, wilt vergroten. Maar op het eerste gezicht kan het erg ingewikkeld lijken en duur. Hier is onze gids voor de basisprincipes van Google Ads; hoe het werkt, belangrijke dingen om te onthouden en waar u rekening mee moet houden voordat u investeert.

Wat is Google Adwords?

Google Ads is online advertenties van Google. Met meer dan 85% van alle online zoekopdrachten op Google , is het de grootste zoekmachine ter wereld. Het werkt door advertenties weer te geven die prominent in de zoekresultaten voorkomen wanneer mensen Google gebruiken. Deze advertenties hebben betrekking op wat ze zoeken. Als ze bijvoorbeeld op zoek waren naar “loodgieterswerkzaamheden”, zouden ze advertenties van plaatselijke loodgieters zien.

Een voorbeeld van hoe het zou worden gezien, wordt hieronder geïllustreerd:

Google AdWords

In tegenstelling tot andere advertenties (zoals in een tijdschrift) kan uw advertentie aan veel verschillende mensen worden getoond, maar u betaalt alleen als iemand op uw advertentie klikt.

U kunt verschillende criteria voor uw advertentie instellen om mensen aan te moedigen erop te klikken, zoals het tonen aan:

  • Mensen die op een bepaalde locatie naar woorden zoeken
  • Mensen die een bepaalde website hebben bezocht
  • Een bepaald type persoon (bijv. Bepaalde leeftijd)

Wat zijn trefwoorden en waarom zijn ze belangrijk?

Google Ads is gebaseerd op ‘zoekwoorden’: woorden en woordgroepen waarnaar mensen zoeken (zoals ‘loodgieterswerk’). Mensen zoeken met Google naar bepaalde zoekwoorden en krijgen verschillende resultaten te zien. Sommige hiervan zullen advertenties zijn.

Als bedrijf stelt u uw Google Ads account zo in dat u advertenties heeft die worden weergegeven wanneer mensen zoeken naar bepaalde zoekwoorden die aan uw bedrijf zijn gekoppeld.

Een loodgieter in amsterdam kan bijvoorbeeld trefwoorden gebruiken als:

  • loodgieterswerk
  • loodgieters in Amsterdam
  • loodgieterswerkzaamheden

Er kunnen veel bedrijven zijn die op Google willen adverteren als mensen op bepaalde trefwoorden zoeken. Er kunnen bijvoorbeeld honderden loodgieters in Amsterdam zijn die allemaal willen verschijnen als iemand zoekt naar ‘loodgieters in Amsterdam’. Dit betekent dat Ads gebruik maakt van een ‘biedsysteem’.

Betalingen en bieden

Het biedsysteem werkt een beetje als een veiling. U brengt op een bepaald zoekwoord een bod uit, net als andere bedrijven. Google gebruikt deze informatie, samen met de kwaliteit van uw zakelijke website en advertenties, om te beslissen:

  • Welke advertenties verschijnen in de zoekresultaten
  • In welke volgorde de advertenties verschijnen

Wanneer u in Google Ads op een zoekwoord biedt, biedt u voor het maximale bedrag dat u bereid bent te betalen wanneer iemand op uw advertentie klikt. Wat u uiteindelijk betaalt, kan echter minder zijn – het hangt er gewoon van af wat uw concurrenten bieden. Het is een beetje zoals eBay, waar je je item uiteindelijk voor minder dan je maximale bod kunt krijgen omdat andere mensen niet zo veel hebben geboden.

Het is belangrijk om te onthouden dat de kwaliteit van uw advertentie rechtstreeks van invloed is op het feit of uw advertentie wel of niet wordt weergegeven. We zullen daar meer over uitleggen in de volgende sectie.
Omdat u alleen betaalt als iemand op uw advertentie klikt, hoeft u zich geen zorgen te maken dat uw budget opraakt; Google toont uw advertentie alleen aan mensen terwijl u genoeg geld in uw Ads account heeft om voor eventuele klikken te betalen.

Advertentie ranking

Google toont niet slechts één advertentie voor elk zoekwoord waarnaar iemand zoekt; ze laten er meerdere zien. Dit betekent dat uw advertentie mogelijk als eerste in de ‘ranking’ verschijnt of misschien niet.

Google gebruikt uw biedingsbedrag samen met een aantal verschillende factoren om een ​​score te berekenen die Ad Rank wordt genoemd. Deze score bepaalt waar uw advertentie in de ranking zal verschijnen, of dat deze überhaupt zal verschijnen.

De advertentiepositie is belangrijk omdat dit betekent dat dit niet per se het hoogste bod is dat ervoor zorgt dat uw advertentie aan potentiële klanten wordt getoond. Er zijn ook andere factoren, vooral de kwaliteit van uw advertentie.

De andere factoren zijn:

  • Hoeveel mensen zullen naar verwachting op de advertentie klikken
  • Waar de advertentie mensen naartoe stuurt en de kwaliteit van die bestemming (meestal een pagina op uw website)
  • Hoe relevant de advertentie is voor datgene waarnaar mensen op zoek zijn
  • Of de advertentie een indeling heeft die nuttige informatie voor gebruikers bevat

Dit alles is bedoeld om te voorkomen dat bedrijven betalen om in de zoekresultaten te komen, zelfs als hun bedrijf of advertentie niet relevant is voor een potentiële klant. Dus als u een loodgieter bent, zou u geen advertentie kunnen hebben die werd getoond aan mensen die op zoek waren naar ‘vakanties in het buitenland’ (en dat zou u ook niet willen!).

De kwaliteit van uw advertenties heeft invloed op de prijs die u betaalt. Dus als u elementen van uw advertentiepositie verbetert, bijvoorbeeld door een duidelijkere, relevantere advertentie te schrijven waarin de zoekwoorden waarop u biedt, zijn opgenomen, kunnen de kosten die u betaalt voor elke klik op uw advertentie dalen.

Google heeft ook hun nieuwste update voor prijs extensies geïntroduceerd, die nu op alle apparaten live zal zijn. Met deze update kan uw bedrijf prijspunten voor uw producten of services in uw advertenties onder de aandacht brengen, wat de zichtbaarheid van uw zoekresultaten verbetert.

Belangrijke dingen om te onthouden over Google Ads

  • Google advertenties zijn advertenties die in zoekresultaten worden weergegeven wanneer mensen naar zoekwoorden zoeken
  • U biedt tegen andere bedrijven om uw advertentie weer te geven in de zoekresultaten
  • U betaalt alleen voor de mensen die op uw advertentie klikken
  • De kwaliteit van uw advertentie en het biedingsbedrag zijn van invloed op of uw advertentie wordt weergegeven en waar
  • Door uw advertentie te verbeteren, kunt u uw kosten verlagen

Overweeg tot slot het budget dat u realistisch gezien in uw Google Ads account kunt investeren. U hoeft zich geen zorgen te maken over te hoge uitgaven, aangezien Google uw advertentie alleen aan mensen laat zien als u voldoende budget heeft om voor klikken te betalen. Google geeft u suggesties over hoeveel u voor verschillende zoekwoorden kunt bieden op basis van concurrenten en andere factoren, maar zoals bij elke zakelijke uitgave is het belangrijk om na te denken over hoeveel u wilt uitgeven, zodat u het gevoel krijgt dat u iets voor uw geld krijgt. .

Als u alle punten in dit artikel in overweging neemt, kunnen u en uw bedrijf op weg naar succes met Google Ads. Heb je genoten van dit artikel? Deel het met je collega’s op social media

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten

Leave a Comment