5 manieren om je instagram marketing te analyseren

  • maart 18, 2020
  • SEO

Weet je hoe goed je Instagram marketing echt presteert? Je Instagram bedrijfsprofiel geeft je toegang tot waardevolle statistieken die je kunnen helpen begrijpen wat werkt.
In dit artikel ontdek je vijf manieren om de prestaties van je Instagram bedrijfsprofiel te analyseren.

Waarom Instagram Business Profile Insights belangrijk is

Instagram is een krachtig hulpmiddel voor kleine bedrijven en influencers die producten en diensten willen presenteren, maar toen Instagram aankondigde dat het verbergen van likes zou testen, waren mensen die persoonlijke Instagram profielen gebruikten voor bedrijven bezorgd.

Hoewel Instagram deze wijziging niet officieel heeft aangebracht, is de mogelijkheid om likes te verbergen een goede reden om je Instagram aanwezigheid van een persoonlijk profiel naar een bedrijfsprofiel te verplaatsen. Waarom? Met een bedrijfsprofiel, zelfs als Instagram doorgaat met het verbergen van likes voor het publiek, kun je nog steeds je likes zien via Insights.

Instagram Marketing

Toch zijn er andere statistieken beschikbaar in Instagram Insights die je zou moeten bekijken. Met de hieronder gemarkeerde statistieken kunt u de inhoudsprestaties meten, zodat u meer van de inhoud kunt maken die mensen inspireert om een ​​bericht leuk te vinden omdat het met hen resoneert, niet alleen omdat het veel likes heeft.

# 1: Volg Instagram Bio Link klikken

Wanneer je Instagram voor je bedrijf gebruikt, is een van de belangrijkste statistieken om te analyseren hoeveel mensen naar je website komen. Met Instagram kun je één URL aan je bio toevoegen, dus het is belangrijk om deze klikken te analyseren om te bepalen of je publiek je link aantrekkelijk vindt.

Om meer uit je bio link te halen, overweeg dan om een ​​linkservice te gebruiken, waarmee je een speciale pagina kunt maken met meerdere links die wordt geopend wanneer profielbezoekers op je biolink klikken.

Het gebruik van een linkservice kan een krachtige tactiek zijn, maar je wilt klikken bijhouden om te zien of dit voor u werkt. Als je te veel links op die pagina presenteert, is het mogelijk dat mensen in de war raken en uiteindelijk nergens op klikken. De linkbeschrijving in uw bio is mogelijk ook te algemeen om mensen te dwingen erop te klikken.

Een andere manier om uw enige link te maximaliseren, is door een bestemmingspagina op je website te maken die alleen voor Instagram gebruikers is. Zodra erop is geklikt, worden ze naar de speciale webpagina geleid die een betere gebruikerservaring kan bieden. Ze zullen eerder actie ondernemen en zich zelfs aanmelden voor je nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Misschien wil je elke week verschillende biolinks testen. Voeg een link naar een leadmagneet in je profiel toe en schakel deze volgende week over naar een andere leadmagneet, aanbieding of podcastaflevering en kijk welke het beste bij je publiek past. Instagram houdt wekelijks link klikken bij, zodat je kunt zien of er in een bepaalde week meer of minder op uw link wordt geklikt.

Om het aantal website klikken te achterhalen, begint je met het tikken op het hamburgermenu in de rechterbovenhoek van uw Instagram bedrijfsprofiel.
Tik in het pop-upmenu op Insights.

Tik nu op het tabblad Activiteit en scrol naar de onderkant van de pagina om de statistiek Website klikken te vinden. Nadat je dit nummer hebt genoteerd, gebruik je een van de bovenstaande tactieken en kom je een week later terug om te zien of deze statistiek is verbeterd. je kunt een doel voor je bedrijf instellen om bijvoorbeeld het aantal website klikken met 20% per week te verhogen.

# 2: Bewaar opgeslagen en gedeelde bestanden

Het opslaan en delen zijn twee belangrijke statistieken voor het beoordelen van de prestaties van je inhoud op Instagram. Welk type inhoud zou ervoor zorgen dat je volgers een bericht willen opslaan:

  • educatieve inhoud
  • inspirerende citaten
  • tips en trucs
  • handleidingen

Besteed wat tijd aan het brainstormen over inhoud die je Instagram-publiek waarschijnlijk wil opslaan.

Hetzelfde geldt voor het delen van je berichten. Mensen willen inhoud delen die leuk of grappig is of waardoor het lijkt alsof ze een of andere vermeende autoriteit hebben. Wat voor soort inhoud zou je als onderdeel van je merk kunnen maken die iemand zou aanmoedigen om het met zijn volgers te delen?

Bekijk verschillende soorten berichten die je hebt gepubliceerd om te zien welke berichten zijn opgeslagen en gedeeld. Mogelijk ontdekt je dat sommige afbeeldingen veel likes hebben, maar geen saves of shares, terwijl andere afbeeldingen weinig likes hebben, maar veel saves of shares. Deze informatie kan jou helpen inhoud te creëren die beter aansluit bij je publiek.

Om de opgeslagen en gedeelde items voor een bericht te bekijken, open je het bericht en tik je op Insights bekijken.

In de onderstaande afbeelding ziet u de inzichten voor een van mijn berichten. Het heeft nul aandelen maar vijf reddingen. Dit bericht was meer educatief van aard, dus de vijf opgeslagen items zijn een indicatie dat ik in de toekomst meer van dit soort inhoud zou moeten publiceren.

Je wilt dat mensen je inhoud opslaan en of delen, omdat ze waarschijnlijk de volgende keer dat ze het zullen doen, het opnieuw zullen lezen en je account opzoeken voor soortgelijke inhoud wanneer ze zich op Instagram bevinden.

# 3: Meet wekelijkse profielbezoeken

Wekelijkse profielbezoeken zijn een belangrijke maatstaf om op te letten. Wanneer mensen je Instagram profiel bezoeken, is dat een groot begin. Nadat ze je post ergens op het platform hebben gezien, hebben ze extra moeite gedaan om erop te klikken en je profiel te bezoeken.

Beschouw je profiel als een uitnodiging voor een feestje. Wanneer mensen op je profiel terechtkomen, worden ze uitgenodigd om je bio te lezen en door te klikken naar jou website. Ze zijn ook uitgenodigd om je verhalen te bekijken, de hoogtepunten van je verhaal te bekijken en in je berichten en bijschriften te duiken. Als iemand de tijd neemt om te bezoeken, zorg er dan voor dat ze in één oogopslag kunnen zien wie je bent, wat je doet en welk publiek je bedient.

Om je wekelijkse profielbezoeken te bekijken, navigeert je eenvoudig naar jou Instagram profiel. je vindt het aantal profiel bezoeken bovenaan de pagina.

Bekijk uw wekelijkse profielbezoeken en noteer dat aantal. Ontwikkel en test vervolgens nieuwe inhoud en kom over een week terug om te zien of dat aantal stijgt.

Hier zijn enkele ideeën voor het maken van aantrekkelijke inhoud die dit aantal zal helpen verhogen:

  • Schrijf onderschriften die interacties aanmoedigen: je Instagram onderschriften zijn een kans om op een onderhoudende en boeiende manier het bewustzijn van je producten en diensten te vergroten. Om mensen aan te moedigen om met uw inhoud om te gaan, vragen te stellen, herkenbare verhalen te vertellen en klanten in uw bijschriften te markeren.
  • Test verschillende afbeeldingen: bekijk na het analyseren van je individuele berichten de berichten met de meeste opgeslagen / gedeelde inhoud, opmerkingen, enzovoort, en kijk of de afbeelding er iets mee te maken heeft. Bevatten de best presterende afbeeldingen dieren? Doen de afbeeldingen met jou erin beter dan die zonder jou? De afbeelding en de eerste regel van uw bijschrift zorgen ervoor dat de scroll stopt.
  • Probeer tekstoverlays: voer enkele tests uit om tekstoverlays op de afbeeldingen te gebruiken. Als je educatieve inhoud of een lijst plaatst, voeg dan wat tekst toe aan je afbeelding, zodat je volgers weten wat ze kunnen verwachten van het lezen van je bericht.
  • Ontwikkel een kenmerkende berichtstijl: als je inhoudspijlers voor je merk hebt gemaakt, heb je de mogelijkheid om een ​​andere stijl voor deze berichten te gebruiken. Maak speciale stijlen voor elk type bericht. Om dit te visualiseren, volg je dezelfde stijl voor elk citaatbericht. Gebruik voor persoonlijke berichten dezelfde merkkleuren in een kleurblok.

# 4: Beoordeling volgt op individuele berichten

Instagram laat je zien welke individuele berichten je helpen het aantal volgers te verhogen. Door deze informatie te analyseren, kun je content maken, niet voor likes, maar voor het verdienen van volgers.

Om het volgende te zien dat je van een bepaald bericht hebt ontvangen, open je het bericht, tik je op Insights bekijken en scrol je naar het gedeelte Ontdekking. De volg statistiek vertelt je hoeveel volgers je hebt verdiend met dit specifieke bericht.

Je zult misschien versteld staan ​​van het lage aantal , maar het belangrijkste is om dit nummer te vergelijken met wat je ziet uit andere berichten. Bekijk welke berichten de meeste volgers voor je hebben gegenereerd.

Gebruik wat je leert om je inhoud in de toekomst te informeren. Maak inhoud die jou merk weerspiegelt op een manier die je bedrijf voor ogen heeft.

# 5: Analyseer postweergaven per bericht versus hashtags

Wat is jou Instagram hashtag strategie? Gebruik je dezelfde hashtags in elk bericht? Gebruik je alle 30 hashtags in elk bericht voor meer zichtbaarheid? Het aantal vertoningen dat je via de hashtags ontvangt, helpen bij het beoordelen van het effectiviteit voor de aanpak die je gebruikt.

Om deze gegevens te zien, open je een bericht en tik je op Insights bekijken. Scrol omlaag naar de onderkant van de pagina en vind het totale aantal vertoningen. From Home geeft aan hoeveel vertoningen afkomstig zijn van iemands home feed (wat betekent dat ze je al volgen) en From Hashtags geeft aan dat er vertoningen zijn die het resultaat zijn van een hashtag die je hebt gebruikt.

In veel gevallen gebruik je groepen hashtags in je berichten, waardoor het moeilijk wordt om te weten welke individuele hashtags jou berichten het meest zichtbaar hebben gemaakt. Dus misschien wil je wat spelen en je hashtags testen.

Een strategie is om een ​​week lang één hashtag per post te testen en te zien welke hashtags je de meeste zichtbaarheid gaven. Je kunt dan de beste hashtags groeperen voor meer kliks voor je toekomstige berichten.

Besteed wat tijd aan het bestuderen van de hashtags die voor jou branche worden gebruikt. Kijk welke hashtags influencers in jouw branche gebruiken. Onderzoek vervolgens elk van die hashtags en ontdek nog meer hashtags die je in toekomstige berichten kunt gebruiken.

Als je een zoekopdracht voor een specifieke hashtag uitvoert, toont Instagram de gerelateerde hashtags. In korte tijd kunt je een lijst met 100 of meer hashtags samenstellen om in je berichten te gebruiken. Zet je hashtags in blokken van 30 in je notities app en wees strategisch over het gebruik ervan, zodat je berichten op verschillende, maar gerelateerde plaatsen op Instagram verschijnen.

Wat denk je? Ben je bezorgd over de impact van verborgen likes op je Instagram account? Ga je enkele van deze statistieken voor je account analyseren? Heb je een favoriet die je gaat testen? laat het ons weten.

More from our blog

See all posts