Instagram voor bedrijven

No Comments

Instagram is een van de populairste sociale media platforms ter wereld. De app, die in 2010 is opgericht om gebruikers in staat te stellen foto’s en video’s te delen, is uitgebreid en biedt bedrijven een manier om hun producten en diensten wereldwijd te promoten. Tegen juni 2018 bereikte het netwerk 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers, een stijging van 800 miljoen in september 2017.

Elk jaar maakt Instagram zakelijke marketing eenvoudiger en gerichter door middel van een uitgebreide lijst met functies en analysetools die bedrijfseigenaren helpen profielen te creëren, volgers aan te trekken, betrokkenheid op te bouwen en inzichten in hun klantenbestand te ontwikkelen en, uiteraard, hun producten en diensten te verkopen met snelheid en efficiëntie.

Om uw bedrijf sneller op weg te helpen, hebben we een uitgebreide blauwdruk samengesteld voor alles wat u moet weten van het opzetten van uw bedrijfsprofiel tot het vaststellen van uw doelgroep tot live videostreaming. Binnen een dag kunt u doen wat u het beste doet: Begin met verkopen!

Instagram Shadowban?

Maar voordat je erin duikt, is het een goed idee om de Instagram Shadowban te begrijpen.

Klinkt onheilspellend, toch? De term kwam begin 2017 aan het licht toen een fotograaf zag dat zijn afbeeldingen niet werden weergegeven in sommige hashtag zoekopdrachten. Uiteindelijk werd het duidelijk dat sommige afbeeldingen niet in alle zoekopdrachten werden weergegeven of dat verschillende mensen verschillende inhoud in dezelfde hashtag-zoekopdracht zouden zien.

Instagram heeft een algoritme toegepast op hashtag-zoekresultaten, wat betekent dat voor bepaalde zoekopdrachten verschillende gebruikers verschillende contentresultaten kunnen zien. En dezelfde gebruiker kan zelfs verschillende inhoud zien wanneer hij op verschillende tijdstippen naar dezelfde zoekopdracht kijkt. Dus in tegenstelling tot wat de term impliceert, is er geen verbod op afbeeldingen.

De enige accountbeperkingen op Instagram zijn suggesties voor spam wanneer de berichten van een gebruiker de limiet overschrijden die het platform heeft bepaald binnen het normale gebruikersbereik te houden. Zorg ervoor dat u het volgende doet om ervoor te zorgen dat u of uw bedrijf niet wordt beperkt:

  • Respecteer de grenzen ‘volgen’ en ‘niet volgen’.

Instagram voor bedrijven

Instagram gebruikers zijn beperkt tot het volgen van 7.500 accounts. Zodra je die limiet hebt bereikt, moet je iemand niet meer volgen om iemand nieuw te kunnen volgen. Instagram beperkt ook het aantal mensen dat je binnen een bepaalde periode kunt volgen. Nieuwere accounts hebben lagere limieten voor het aantal accounts dat ze per uur of dagelijks kunnen volgen.

  • Beperk likes tot 350 per uur.
  • Beperk groeps directe berichten tot 15 ontvangers.
  • Cap hashtags op 30 per post.
  • Tag niet meer dan 20 gebruikers per bericht.

Instagram instellen

Nu is het tijd om een ​​profiel voor uw bedrijf op te zetten. Makkelijk toch? Ja, maar het vereist inzicht in analyses die zijn ontworpen om mensen naar uw site te halen via zoekopdrachten. Je kunt er komen door een aantal korte stappen:

Maak uw Instagram bedrijfsprofiel

Zorg eerst dat uw Instagram app de nieuwste versie is. Als dit het geval is, tikt u onderaan rechts op uw profielfoto en tikt u vervolgens rechtsboven op het pictogram van het instellingenwiel. Klik op “overschakelen naar bedrijfsprofiel” en u werkt.

Stel uw Instagram bedrijfsprofiel in

Nu is het tijd om het profiel te koppelen aan de Facebook pagina van uw bedrijf, die u moet maken, contactgegevens zoals uw e-mail en telefoon kunt toevoegen, promoties kunt maken en meer.

Verken Instagram Insights

Dit is de analyse tool van het platform waarmee je details over de vertoningen en het bereik van je berichten kunt bekijken, plus het aantal klikken dat je van je profiel naar je website ontvangt. Resultaten van Insights kunnen u helpen bepalen hoe u uw Instagram bedrijfsprofiel het beste kunt optimaliseren.

Promoot uw Instagram berichten

Om meer volgers en ‘likes’ te krijgen, tikt u op een bericht en klikt u op de link ‘promoten’. Hier kun je het publiek, het budget en de duur van de promotie instellen en je eigen publiek aanpassen in plaats van Instagram te laten bepalen naar wie je berichten wilt sturen.

Producten en diensten verkopen op Instagram

Nu uw bedrijf is opgezet, is het tijd om te beginnen met verkopen. Instagram is gericht op het promoten en verkopen van producten en diensten aan de doelgroep van uw keuze. Instagram-berichten ontworpen om te winkelen worden aangeduid met een klein boodschappentaspictogram. Hiermee kunnen gebruikers klikken wanneer ze door hun feed bladeren. Zodra ze klikken, verschijnen pop-ups met de productnamen en details.

Aankoop inschakelen is de volgende stap. U wilt een actieknop toevoegen aan uw bedrijfsprofiel waarmee gebruikers van Instagram naar uw website of account worden geleid. Daar kunnen ze een reservering maken, een product kopen of boeken.

Als uw bedrijf een service verkoopt zoals schoonmaak en geen tastbaar product zoals een dweil, geen probleem. Instagram is ontworpen om verbindingen tussen uw bedrijf en potentiële klanten tot stand te brengen, zodat u aan uw kant zaken kunt doen en waarde aan hun kant kunt leveren. Om dit mogelijk te maken, moet je een verhaal vertellen met elke set van negen vierkanten op je Instagram-feed. Dit algoritme werkt het beste wanneer het op deze manier is gestructureerd:

  • Vier berichten moeten waarde toevoegen en uw ideale klant helpen.
  • Drie berichten moeten verbindingen maken met uw ideale klant.
  • Twee berichten moeten uw service promoten of verkopen.

Deze inhoudsmix helpt je bij het ontwikkelen van een goede relatie met je volgers en stelt hen in staat je beter te leren kennen in plaats van je diensten eenvoudigweg naar hen te pushen.

Adverteer jou producten en diensten op Instagram.

De meest basale vorm van Instagram advertenties zijn hoofdadvertenties, die waardevolle contactgegevens van potentiële klanten verzamelen zonder ze van het platform te duwen. Om deze advertenties te maken, zijn drie eenvoudige stappen vereist:

Een bericht promoten op Instagram.

Instagram advertenties maken voor Facebook nieuwsfeeds. Advertenties met Instagramverhalen maken in Facebook Ads Manager.

Advertenties met Instagramverhalen worden boven de Instagram-feed van de gebruiker weergegeven en kunnen slechts 24 uur na het starten van de advertentie worden bekeken. Deze vertegenwoordigen de beste vorm van adverteren op Instagram en zijn perfect voor het stimuleren van merk- en productbewustzijn, het oproepen van door gebruikers gegenereerde inhoud en het aankondigen van kortingsverkoop.

Facebook advertenties op Instagram zijn handig voor het maken van e-mailmarketingtrechters. Hiervoor moet u uw trechter voor advertentiereeksen beschrijven, uw campagnecomponenten voorbereiden, zoals een bestemmingspagina of bedankpagina, en meer.

Instagram stories

Naast adverteren op Instagram, profiteert uw bedrijf van het bijdragen aan Instagram stories die de naamsbekendheid vergroten en gebruikers betrokken houden bij het dagelijkse leven van hoe uw product of service werkt. De eerste stap om uw online verhaal te verbeteren, is de omslag van uw Instagram-verhaal met hoogtepunten wijzigen van de standaardweergave in een afbeelding van een merkomslag.

Met deze functie kunt u belangrijke, educatieve of vermakelijke inhoud uit uw verhalen groeperen en opslaan. In tegenstelling tot gewone Instagram-verhalen, die na 24 uur verdwijnen, worden hoogtepunten opgeslagen in aangepaste categorieën op je Instagram-profiel en blijven ze daar totdat je ze verwijdert. Denk aan hoogtepunten zoals containers voor Instagram-verhalen met hetzelfde thema die je deelt. Nadat u inhoud aan uw verhaal hebt toegevoegd, kunt u ervoor kiezen om die inhoud te markeren door deze in een van deze containers op te slaan.

Je moet ook links naar je Instagram-verhaal toevoegen die gebruikers meer manieren bieden om in contact te komen met je bedrijfsprofiel. Een deel van dit virale marketingconcept is het opnieuw delen van Instagram-berichten in het Instagram-verhaal van uw bedrijfsprofiel, wat u wilt doen als die externe berichten uw product of service aanvullen.

Hetzelfde concept speelt een rol wanneer u uw eigen Instagramverhalen maakt en uitduwt met uw zakelijke account. Dit is belangrijk omdat ze je helpen meer zichtbaarheid te krijgen in de Instagram-app en mensen meer van je inhoud te laten consumeren. Als je echt meer waarde wilt uit je Instagram-verhalen en geïnteresseerd bent in het hergebruiken van inhoud op je Instagram-profiel, wil je misschien de functie Hoogtepunten van Instagram gebruiken waarmee je meerdere Instagram-verhalen kunt combineren tot langetermijninhoud die je publiek op hun gemak kan ontdekken.

Een andere populaire vorm van Instagram-marketing is de overname van Instagram. In dit scenario hoeft u alleen maar te zorgen dat een influencer uw account overneemt voor normale berichten voor een dag of tijdens een speciale gebeurtenis. Dit zal niet alleen uw merk of dienst blootstellen aan hun volgers, maar het zal uw bedrijf ook externe geloofwaardigheid geven.

Polls zijn een geweldige Instagram tool waarmee je volgers kunt pollen en het resultaat kunt volgen, zodat je onmiddellijk feedback krijgt, maar ook waardevolle inzichten in het gedrag, de waarden en behoeften van klanten. Peilingen zijn goed om feedback te krijgen over uw product en service, opties voor beide (naar welke add-ons zijn ze hongerig of niet?), Voorkeur voor timing en communicatie (wanneer ontvangen ze graag e-mails en wanneer niet?) En onderwerpen voor toekomstige blogberichten.

Een goed product of goede service hebben is één ding. Mensen op Instagram opmerken is iets anders. Soms volstaat het slim gebruik van kleuren, lettertypen en achtergronden om gebruikers om te leiden naar uw bedrijfsprofiel.

Instagram heeft momenteel vijf lettertypen om uit te kiezen en er moet worden geëxperimenteerd met alle lettertypen om te bepalen welke, in combinatie met de juiste kleuren en achtergronden, betrouwbare pasvormen zijn voor je berichten.

Ten slotte is een andere marketingtool via Instagram Stickers. Deze vierkante smileygezichten kunnen boven aan het scherm van een verhalenpost worden ingevoegd; als u hierop klikt, krijgt u een reeks functies zoals Locatie, Temperatuur, Klok, Datum, Vermelding, Poll, Vraag, GIF, Schuifregelaar en Muziek. Nogmaals, dit is een geweldige manier om uw gebruikers bezig te houden met uw pagina om ervoor te zorgen dat ze niet weggaan.

instagram marketing strategie

We zijn ons allemaal bewust van hoe hashtags werken op Twitter en Facebook om onderwerpen georganiseerd te houden of om u te helpen uw berichten opnieuw te verbinden met de mensen die geïnteresseerd zijn in het lezen ervan. Hetzelfde concept werkt op Instagram. Uw bedrijf wil specifieke hashtags in uw reguliere Instagram-feed volgen, omdat het u helpt contact te leggen met klanten die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw product of service.

De sleutel is weten welke hashtags het beste bij uw doelgroep resoneren. Bepalen waarvoor u moet vertrouwen op verschillende tools die Instagram biedt om de impact te meten.
Zij zijn:

  • Command, de alles-in-één tool voor het bijhouden van analyses.
  • Social media management tools zoals
  • Sprout Social,
  • Eenvoudig gemeten,
  • Iconenvierkant en Keyhole.

Nadat je de hashtags hebt bedacht, moet je een strategie maken. Met Instagram kun je tot 30 hashtags per bericht opnemen. Een zoekopdracht in een Instagram-hashtag laat zien hoeveel berichten aan die hashtag zijn gekoppeld. Om een ​​effectieve hashtag-strategie te bouwen, moet u hashtags uit vier categorieën combineren. De juiste combinatie van deze hashtag-typen maximaliseert je postprestaties en helpt je je doelgroep te bereiken.

Locatietags zijn ook nuttig, vooral voor bedrijven die zich richten op een lokale consumentenbasis. Hoewel er geen definitieve statistieken beschikbaar zijn om het aantal zoekopdrachten op Instagram weer te geven, zijn er talloze succesverhalen over bedrijven die worden gevonden door Instagram-gebruikers, wat leidt tot verkoop.

Dit komt het meest voor bij restaurants, winkels en andere fysieke bedrijven. Mensen kunnen op pad zijn, op zoek naar een plek om te eten. Het zoekalgoritme van Instagram vult inhoud in die overeenkomt met een locatiegebaseerd bedrijf als dat bedrijf zijn adres heeft ingesteld via Facebook of Instagram.

Instagram analytics tool

Als u eenmaal uw hashtags en uw strategie en uw locatietags heeft, hoe weet u dan of ze allemaal naar best vermogen samenwerken voor uw bedrijf? Analytics geeft u echte gegevens over impact het wie en wanneer en waar van betrokkenheid van uw doelgroep.

Er zijn een paar gratis analysetools om u te helpen die waardevolle inzichten te krijgen. Deze worden gekoppeld aan uw zakelijke account, zodat u de impact van uw marketinginspanningen kunt beoordelen, meer informatie kunt vinden over uw volgers, wanneer ze bezig zijn met Instagram en wat uw beste berichten zijn en welke helemaal niet resoneren. Het verkrijgen van de juiste inzichten betekent vaak het bijhouden van de juiste statistieken. Met andere woorden, u wilt statistieken die laten zien welke gebruikers van uw website op Instagram als ‘hot’ worden beschouwd en open staan ​​om te kopen en welke warm of zelfs koud zijn.

U beschikt nu over de analysegegevens die zijn afgestemd op uw bedrijf. Wat doe je ermee? Idealiter wilt u de inzichten gebruiken om effectievere posts en promoties te maken. Om dat te doen, kunt u Instagram Insights gebruiken, een native analysetool die gegevens biedt over demografische gegevens en acties van volgers, evenals uw inhoud. Met deze informatie kunt u eenvoudig inhoud vergelijken, campagnes meten en zien hoe afzonderlijke berichten presteren.

Belangrijke prestatie indicatoren of KPI’s zijn goed voor het verkrijgen van inzichten in uw Instagram-verhalen. Er zijn vier verschillende KPI’s die u dat inzicht geven:

  • Bereik en vertoningen
  • Verhaalfuncties
  • Tik terug / vooruit en exit rate
  • Acties uitgevoerd op locatie en Hashtag-stickers

Instagram live video

Ten slotte is de meest betrokken vorm van zakelijke marketing op Instagram uitzenden. Live videostreams binnen je Instagramverhalen zijn geweldige manieren om volgers aan te trekken, opwinding op te bouwen en informatie te leveren. De functie, getiteld Instagram Live, is ontworpen met behulp van een algoritme waarmee je video 24 uur lang bovenop gebruikersfeeds wordt geplaatst, wat betekent dat dit de zekerste manier is om binnen een korte periode opgemerkt te worden.

Je wilt je video opslaan voor weergave buiten die 24 uur; consistente streaming betekent dat je binnenkort een tijdelijke bibliotheek maakt die kan worden georganiseerd op basis van producten, services, opties en meer. Het belangrijkste doel van deze video’s is natuurlijk het genereren van leads. Je kunt dat doen door nieuwe producten te plagen, een sociale wedstrijd te promoten en vragen te verzamelen voor een live Q&A. Al deze zullen u helpen om e-mails te verzamelen en echte opwinding te genereren die u kunt gebruiken voor het opvolgen.

De meest geavanceerde vorm van Instagram Live is de live video voor twee personen. Het binnenhalen van een gast zal de betrokkenheid vergroten omdat je hun volgers zult aanspreken en een meer dynamische uitzending hebt die meer oogappels zal aantrekken. In zekere zin kun je dit tweerichtingsgesprek zien als een podcast waar twee mensen een interview kunnen aangaan of een meer informeel en onderhoudend gesprek kunnen voeren dat is gericht op je product of dienst.

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten