Google mijn bedrijf

50.00

Hoe “Google Mijn Bedrijf” je lokale SEO kan verbeteren

Wanneer je een bedrijf runt – klein of groot – dan is het essentieel dat (nieuwe) klanten je kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om voldoende aandacht te schenken aan je SEO of zoekmachine optimalisatie, zodat je hoger gaat scoren in Google en beter gaat opvallen tussen de zoekresultaten. Een van de puzzelstukjes in die grote SEO puzzel is Google Mijn Bedrijf of Google My Business – een gratis platform dat werd ontworpen om lokale bedrijven letterlijk op de kaart (Google Maps) te zetten. GMB (Google Mijn Bedrijf) toont je bedrijf zowel in Google Maps als in de gewone zoekresultaten, en dat via één centrale bedrijfsvermelding. Die bedrijfsvermelding kan je zelf van heel wat informatie voorzien en valt ook meer op dan een gewoon zoekresultaat, wat op zijn beurt meer bezoekers naar je website gaat leiden. We overlopen waarom Google My Business zo belangrijk is en hoe je je bedrijfsvermelding hoger kan doen scoren in Google.

*
Categorie:

Beschrijving

Hoe “Google Mijn Bedrijf” je lokale SEO kan verbeteren

Wanneer je een bedrijf runt – klein of groot – dan is het essentieel dat (nieuwe) klanten je kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om voldoende aandacht te schenken aan je SEO of zoekmachine optimalisatie, zodat je hoger gaat scoren in Google en beter gaat opvallen tussen de zoekresultaten. Een van de puzzelstukjes in die grote SEO puzzel is Google Mijn Bedrijf of Google My Business – een gratis platform dat werd ontworpen om lokale bedrijven letterlijk op de kaart (Google Maps) te zetten. GMB (Google Mijn Bedrijf) toont je bedrijf zowel in Google Maps als in de gewone zoekresultaten, en dat via één centrale bedrijfsvermelding. Die bedrijfsvermelding kan je zelf van heel wat informatie voorzien en valt ook meer op dan een gewoon zoekresultaat, wat op zijn beurt meer bezoekers naar je website gaat leiden. We overlopen waarom Google mijn bedrijf zo belangrijk is en hoe je je bedrijfsvermelding hoger kan doen scoren in Google.

BOVENAAN IN GOOGLE KOMEN

U scoort hoog in Google door te analyseren welke zoektermen uw doelgroep gebruikt. Vervolgens is het van belang de website met deze zoektermen te optimaliseren. Ten opzichte van voorgaande jaren is Google helaas een stuk slimmer geworden. Voorheen was het voldoende om de zoektermen in een website te verwerken. Tegenwoordig wordt de waarde van een website ook meegewogen in hoe hoog een website in Google scoort.

HOOG IN GOOGLE BLIJVEN

Om hoog in Google te blijven scoren, draait alles om relevante links en signalen. Komen er geen relevante links en signalen meer binnen, dan zal de website uiteindelijk steeds verder in Google zakken.

HOOG SCOREN, HOE LANG DUURT DAT?

Geduld is een schone zaak. Bij een hoge score in Google bent u ook afhankelijk van wat de concurrentie doet. Er kan dan ook op voorhand geen garantie worden gegeven over hoe snel er hoog gescoord wordt in Google. Een manier om de vooruitgang bij te houden, is een maandelijkse analyse toe te passen.