Strategisch gebruik van afbeeldingen in zoekmachine optimalisatie

No Comments

Bij de beoordeling van de paginastructuur en opmaak is er een subtiele, maar strategische manier om afbeeldingen op een SEO-vriendelijke manier te gebruiken (voorbij de ALT-tags) die uw zoekpositie verbetert en u in staat stelt om de nodige marketingboodschap(en) te integreren. Verward? Laten we eens kijken naar een voorbeeld:

Stel dat u een reissite beheert en een bepaalde pagina wilt optimaliseren voor de term “Las Vegas hotel”. Stel dat u ook een verleidelijke marketingboodschap wilt opnemen zoals “Boek nu en bespaar 20%!”. De bovengenoemde tagline mist beschrijvende tekst, maar heeft overtuigende eigenschappen. Dat gezegd hebbende, kunt u de tagline in een afbeelding en de sleutelzin (dat wil zeggen Las Vegas hotel) in een header tag plaatsen. Dit legt de nadruk op de gewenste term, maar biedt nog steeds een marketingkans zonder afbreuk te doen aan de consistentie van trefwoorden.

Met andere woorden, afbeeldingen zijn een geweldige plek om marketingberichten in te voegen die de nodige trefwoorden en zinnen missen. Door gebruik te maken van deze techniek wordt ervoor gezorgd dat de beschrijvende tekst wordt geïndexeerd, terwijl er minder marketingjargon over het hoofd wordt gezien. De combinatie van een rijke keyword-inhoud en verleidelijke messaging zal aan beide kanten van de strategische vergelijking voldoen.

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

There is no form with title: "SEOWP: MailChimp Subscribe Form – Vertical". Select a new form title if you rename it.

More from our blog

See all posts