Het belang van ankertekst in achtergrondlinks

No Comments

Het belang van een ankertekst met betrekking tot een verbindingsstrategie kan niet worden overschat. Back-links zijn een groot deel van het zoekmachine-algoritme. Bij het initiëren van een linkencampagne is het van vitaal belang dat externe sites linken aan de hand van de juiste trefwoorden en termen in de ankertekst.

Bijna altijd zal het linken van kandidaten de bedrijfsnaam als ankertekst gebruiken. Dit biedt geen enkele vorm van beschrijving van de producten of diensten van het doelbedrijf. Zeker, het kan geweldig zijn voor branding doeleinden, maar het is meestal niet nodig. In de meeste gevallen, bedrijven al zeer hoog (zo niet als eerste) voor zoekopdrachten die hun merk te nemen.

Hier is een voorbeeld van een fictief bedrijf dat gebruik maakt van “Acme Plumbing Supplies”:

De meeste mensen zullen eenvoudigweg linken met behulp van de termen “Acme”. Dit is in orde, maar het beschrijft niet de producten of diensten van het bedrijf, noch enige context. Door het woord “sanitair” of de term “sanitair” (d.w.z. “Acme Loodgieterswerk” of “Acme Loodgieterswerk”) toe te voegen, kunt u mogelijk extra verkeer aansturen dat anders de bedrijfssite niet zou hebben bereikt.

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

There is no form with title: "SEOWP: MailChimp Subscribe Form – Vertical". Select a new form title if you rename it.

More from our blog

See all posts