Waarom branding belangrijk is

No Comments

In een tijd waarin de concurrentie op straat en online nog nooit zo groot is geweest, is het absoluut cruciaal om een ​​sterk merk voor uw bedrijf op te bouwen.  

Laat staan ​​wat uw omvang, branche of omzet is, een solide merkstrategie is de sleutel tot het stimuleren van nieuwe zaken en het vergroten van de bekendheid.

Als u werkt aan het ontwikkelen van uw eerste merkidentiteit of als u gewoon een nieuwe merknaam wilt, moet u begrijpen wat branding is en hoe dit een positieve invloed heeft op uw bedrijf.

Branding bevordert herkenning

Volgens een recent onderzoek klikt 82% van de internetgebruikers bij het online zoeken naar producten en diensten eerst op merken die ze herkennen . Mensen doen eerder zaken met een bedrijf waarmee ze vertrouwd zijn, dus bewustwording opbouwen is de eerste stap naar succes. Weergaveplatforms zoals online , print en videoadvertenties zijn het meest effectief om bewustwording te vergroten.

Bij branding gaat het erom hoe mensen uw bedrijf zien, dus denk goed na over uw visuele identiteit. Zorg ervoor dat uw kleurenschema, slogan en logo duidelijk weergeven wat u doet en dat u over de juiste afbeeldingen beschikt om in de hoofden van mensen die het zien, te plakken.

Bekijk hoe andere bedrijven het doen. Of het nu gaat om bedrijven die u bewondert of concurrenten, laat de manier waarop ze zichzelf presenteren uw eigen visuele handtekening inspireren.

Pas op dat kleine details de klant niet afschrikken. Als u bijvoorbeeld een uitvaartcentrum bent, kunnen felle kleuren en een gezellige slogan door uw beoogde klanten als ongepast worden beschouwd.

Branding schept vertrouwen

Voordat mensen zelfs maar kunnen overwegen om iets van u te kopen, moeten ze u kunnen vertrouwen. Wanneer een bedrijf zich op een professionele en sympathieke manier presenteert, zullen potentiële klanten dat opmerken.

Het publiek voorzien van sociaal bewijs is een geweldige manier om te bewijzen dat uw bedrijf te vertrouwen is. Begin door ervoor te zorgen dat u aanwezig bent in alle online bedrijvengidsen, zoals Google Mijn Bedrijf . Controleer nogmaals of uw contactgegevens consistent en nauwkeurig zijn. Als u onlangs van locatie of openingstijden bent veranderd, update dan al uw online platforms met de juiste gegevens.

Bovendien helpt het toevoegen van een ‘contact‘ veld aan uw website u niet alleen om snel vragen van klanten te beantwoorden, maar laat u ook zien dat u bestaat en dat u om hen geeft.

Met branding onderscheid je je van de concurrentie

Op deze concurrerende markt kan het moeilijk zijn om je te onderscheiden van de massa. Het ontwikkelen van een unieke merkidentiteit is een effectieve manier om ervoor te zorgen dat klanten uw bedrijf verkiezen boven anderen.

Communiceer met klanten wat jou (en je product) uniek maakt. Begin met het creëren van een merkverhaal , waarin uw reis wordt beschreven en hoe uw product het leven van mensen die het kopen, vorm zal geven.

Als u principes of waarden heeft die uw bedrijf leiden, aarzel dan niet om deze met uw klanten te delen. Blake Mycoskie richtte bijvoorbeeld zijn schoenenbedrijf TOMS op nadat hij getuige was geweest van de ontberingen waarmee kinderen in Argentinië worden geconfronteerd. Het bedrijf helpt nu een persoon in nood bij elk gekocht product. Deze altruïstische missie heeft zowel de populariteit van het bedrijf als de omzetgroei geïnspireerd. Win, win!

Vertel klanten hoe u zich onderscheidt van uw concurrenten door uw producten en diensten grondig uit te leggen op uw website of via een speciaal gesponsord artikel in uw lokale nieuwstitel.

Branding trekt nieuwe klanten aan

Mensen vertellen graag anderen over de merken die ze leuk vinden, de merken die ze leuk vinden en die ze hebben veroordeeld. Hoe meer klantaanbevelingen uw bedrijf ontvangt, hoe gemakkelijker het zal zijn om nieuwe klanten te inspireren om een aankoop te doen .

Aan de andere kant kun je iemand niet vertellen over een merk dat je je niet kunt herinneren. Branding zorgt voor mond-tot-mondreclame, waardoor u uw klantenbestand kunt opbouwen en uw reputatie kunt vergroten.

Uw bedrijf openstellen voor sociale media is een gemakkelijke manier om mensen uw updates te laten delen en u aan te bevelen bij hun vrienden. Lees onze handige uitleg en begin met het targetten van de juiste gebruikers op het juiste sociale platform.

Een sterk merk moedigt de loyaliteit van klanten aan, en terugkerende klanten zijn waardevoller dan eenmalige klanten. Zorg ervoor dat u profiteert van de basis die is gelegd door onze eerdere tips met Google Ads aanwezigheid , om die eerste klik en de eerste van (hopelijk) vele aankopen te krijgen.

Branding zal een voortdurende impact hebben op uw bedrijf

We hebben u door de vier fasen van het klanttraject geleid, van Bewustwording tot Overweging , Voorkeur en tot slot tot Aankoop . Dus nu mensen je leuk vinden en over je praten, zal een goed beheerd merk ervoor zorgen dat ze dat in de nabije toekomst blijven doen.

Branding is een waardevol bezit dat uw bedrijf helpt zijn reputatie te vergroten en toekomstige zaken te garanderen.

Het is belangrijk om te onthouden dat een sterk merk niet zomaar ‘gebeurt’; het is het resultaat van een goed doordacht strategisch plan. Je krijgt geen tweede kans om een ​​eerste indruk te maken, dus denk goed na hoe je definieert waar je voor staat. Neem contact met ons op voor hulp om aan de slag te gaan!

Over ons en deze blog

Wij zijn een digitaal marketingbedrijf met een focus op het helpen van onze klanten om geweldige resultaten te behalen op verschillende belangrijke gebieden.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

We bieden professionele SEO services die websites helpen hun organische zoekscore drastisch te verhogen om zo te kunnen concurreren voor de hoogste rankings, zelfs als het gaat om zeer concurrerende zoekwoorden.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Meer van onze blog

Bekijk alle berichten

Leave a Comment