Wat zijn lokale vermeldingen?

  • juni 16, 2020
  • SEO

Hier is hoe je een sterke SEO strategie ontwikkeld

Lokale vermeldingen en hoe het te gebruiken in de SEO strategie
Als je een lokaal bedrijf runt, draait veel van je online marketing om het verkrijgen van de essentiële informatie over je bedrijf bij de mensen die u wilt bereiken.

Vaak genoemd een “NAP” voor Naam, Adres en Telefoonnummer, lokale vermeldingen bevatten normaal gesproken de basis contactgegevens voor een bedrijf. Dit is de informatie die u normaal gesproken zou vinden in een bedrijfsvermelding zoals Yellowpages of op Yelp die relevant kan zijn voor iemand die op zoek is naar uw type bedrijf in hun omgeving.
Dat is waar lokale citaten zo nuttig kunnen zijn.

Wat zijn lokale vermeldingen en waarom zijn ze belangrijk?

Een lokale vermelding of een zakelijke vermelding is een verwijzing naar de algemene contactgegevens van je bedrijf.

Ze kunnen overal op internet worden weergegeven, inclusief directorysites, websites, apps, sociale-mediaplatforms, kaarten en overal waar gebruikers informatie kunnen zoeken over lokale bedrijven.

Lokale vermeldingen helpen gebruikers niet alleen lokale bedrijven te vinden, maar kunnen ook een cruciale rol spelen bij SEO, omdat ze geloofwaardigheid opbouwen met zoekmachines via off-page optimalisatie. Crawlers van zoekmachines scannen online vermeldingen om de legitimiteit van lokale bedrijven te valideren, zodat ze de websites kunnen rangschikken op belangrijke locatiegebaseerde zoekwoorden in hun niches.

Wanneer Google je bedrijf meer autoriteit geeft, scoort je uiteraard hoger in de lokale Google zoekresultaten.

Hoe ziet een lokale vermelding eruit?

Ze kunnen er anders uitzien, afhankelijk van de website, maar ze hebben altijd die drie (NAP) basisgegevens. Het is echter altijd handig om de website-URL, een e-mailadres voor contact en de bedrijfscategorie op te nemen.

Er zijn drie hoofdtypen lokale vermeldingen die samen moeten worden gebruikt om de impact die ze hebben op de SEO ranglijst te maximaliseren.

  • Lokale bedrijfsgegevensplatforms
    Het eerste niveau van lokale vermeldingen is het plaatsen van bedrijfsgegevens op de grootste en belangrijkste lokale bedrijfsplatformen met lokale bedrijven en hun meest relevante informatie. Sommige van de sites waarop moet worden gepost, zijn Google Mijn Bedrijf, Infogroup en Yelp, maar er zijn nog veel meer die u zou kunnen overwegen.
  • Geografische of industriële directories
    Vervolgens moet u uw lokale vermeldingen op lokale sites plaatsen, zoals uw Kamer van Koophandel of beroepsverenigingen en meer.
  • Verschillende websites
    Tot slot, om het potentieel van de vermeldingen in opbouw te maximaliseren, moet je posten op blogs, websites, sociale media, kaarten en overal waar u relevant acht dit versterk het vertrouwen.

Gestructureerd vermeldingen

Gestructureerde vermeldingen zijn zakelijke vermeldingen die worden vermeld op websites en directories die speciaal voor dit doel zijn gebouwd. Dit kunnen zijn o.a Yelp, Facebook, Google Mijn Bedrijf, LinkedIn, Yellowpages.com, Local.com

Lokale vermeldingen
Yelp

Ongestructureerde vermeldingen

Een ongestructureerde vermelding is gewoon een vermelding van een bedrijf, met ten minste het NAP-informatieniveau, overal op internet dat niet bedoeld is als een gestructureerde bedrijfsvermelding. Dit kan een nieuw artikel, wiki’s of een blogartikel zijn van een SEO bureau.

Zowel gestructureerde als ongestructureerde vermeldingen zijn van grote waarde om de website hoger in de zoekresultaten van Google te krijgen.

Hoe bouw je een lokale vermelding op?

Het bouwen van lokale vermeldingen is eenvoudig en iets dat je waarschijnlijk al bent begonnen voor jou bedrijf. Neem bijvoorbeeld Yelp. De meeste bedrijven zullen in hun eerste paar weken ervoor kiezen om zichzelf op Yelp te vermelden, door het juiste adres, telefoonnummer, website en een logo of winkelfoto toe te voegen om klanten te helpen ze te vinden.

Maar hoewel deze informatie ongetwijfeld essentieel is, is het tegenwoordig noodzakelijk om meer details toe te voegen, zodat gebruikers beter kunnen begrijpen waar het bedrijf over gaat en meer opties hebben om het te bereiken.

Sommige aanvullende informatie die aanwezig zou moeten zijn, omvat een websiteadres, een e-mailadres voor contact, een korte bedrijfsbeschrijving, geo-coördinaten, werktijden, bedrijfscategorieën en door gebruikers gegenereerde beoordelingen die meer inzicht geven in waar het bedrijf om draait.

reviews

Om te beginnen met het bouwen van je eigen vermeldingen, geeft je eerst prioriteit aan het bereiken van die platformen die het vaakst door klanten worden gebruikt, en gaat u vervolgens naar de onderstaande lijst:

Prioriteit 1:

  • Google: stel hier uw Google Mijn Bedrijf in (dit vermeldt u op Google Maps)
  • Bing: stel hier uw Bing Places vermelding in (nog niet in NL beschikbaar)
  • Apple Maps: stel hier de apple maps vermelding in.

Prioriteit 2:

Onze lijst gaat verder door. Als u vragen heeft over het instellen van uw lokale vermeldingen, neem dan contact met ons op en we helpen u hier graag verder mee.

Wat maakt een lokale vermelding effectief?

Consequent zijn met gegevens
Zorg ervoor dat uw NAP altijd hetzelfde is, dit helpt Google bij het identificeren en groeperen van uw lokale vermeldingen. Google is intelligent en kan een paar verschillen in een naam begrijpen. Maar als het adres of de telefoonnummers verschillend zijn, veroorzaakt dit een probleem, dus zorg ervoor dat de informatie identiek is.

Maak gebruik van alle velden

Als je bij de vermelding een email adres en een website url kunt invoeren doe dit dan altijd , als je een logo afbeelding of branche kunt invoegen moet je dit zeer zeker doen , hoe meer informatie over je bedrijf word ingevuld hoe meer vertrouwen dat uitstraalt en dit merk je dan ook door een betere / hogere google ranking.

Het aantal vermeldingen

Google ziet graag consequente en recente activiteit. Als je voortdurend nieuwe SEO vermeldingen (lokale vermeldingen ) toevoegt aan verschillende websites, zal Google zien dat jou bedrijf nog steeds actief is en dat je hoger scoort in de zoekresultaten.

De kwaliteit van de vermelding

Hierboven hebben we de prioriteiten opgesomd voor het bouwen van lokale vermeldingen. Het is belangrijker dat je eerst de vermeldingen op de meest vertrouwde en gebruikte sites claimt , waarna u kunt doorgaan met het toevoegen van aanvullende zakelijke vermeldingen.

Samenvatting van lokale vermeldingen

Lokale vermeldingen spelen een cruciale rol in elke uitgebreide SEO strategie voor lokale bedrijven.

Maar om de beste resultaten te bereiken, moet je niet alleen begrijpen hoe je vermeldingen kunt maken die aantrekkelijk zijn voor zowel potentiële klanten als de zoekmachines, maar ook de belangrijkste sites kennen om ze te plaatsen en hoe je juist die activiteit effectief kunt volgen en wijzigingen kunt implementeren.

Nu je de basis bouwen van SEO vermeldingen kent, is het tijd om hier zelf mee aan de slag te gaan en de resultaten te meten. We zijn gepassioneerd door SEO en laten de websites van onze partners groeien. We helpen je graag om jou lokale vermeldingen op te bouwen en de groei van dit werk te volgen indien je dit niet zelf wilt doen neem hiervoor contact met ons op!

More from our blog

See all posts